Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Juridische boeken
  • Alle boeken
Attenderingen
  • Recht op u af
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Financieel management Het nieuwe businessmodel in financieel advies
Het nieuwe businessmodel in financieel advies
Het nieuwe businessmodel in financieel advies
Henk Volberda hoogleraar Strategisch Management, Erasmus Universiteit Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Henk Volberda, Kevin Heij

Het nieuwe businessmodel in financieel advies

Van provisie naar waardecreatie

Specificaties
Gebonden, 96 blz. | Nederlands
Mediawerf | 1e druk, 2014
ISBN13: 9789490463335
Rubricering
Hoofdrubriek : Juridisch
Juridisch : Bank- en effectenrecht
Jongbloed : Bank- en effectenrecht
Mediawerf 1e druk, 2014 9789490463335
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
19,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Gedreven door ondernemingszin en grote turbulentie in de sector, verkennen financieel adviseurs nieuwe wegen. Een doorgeefluik van producten van banken en verzekeraars zijn ze niet meer. Wat is dan wel hun toegevoegde waarde? Dit boek laat zien hoe financieel adviseurs anno 2014 waarde creëren en hun businessmodel innoveren, en ook wat er nog beter kan.

Onderzoek onder adviseurs en ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf, diepte-interviews, case studies en wetenschappelijke inzichten zijn samengevoegd tot een leesbaar en verhelderend document met veel praktische tips.

'Dit boek beschrijft niet hoe de financiële dienstverlener in de toekomst zijn geld moet verdienen. Gelukkig maar. De auteurs zien wel hoe die financiële professional zelf kan ontdekken waar zijn toekomstige markt en verdienkracht ligt.
Een absolute aanrader.'
Mathijs Bouman - Beurscommentator bij RTL-Z en columnist Het Financiëele Dagblad

'Vakwerk, gedegen onderzoek, literatuur waar adviseurs mee verder kunnen. Complimenten! Must read voor de winnaars van morgen.'
Willem Vreeswijk - Hoofdredacteur VVP

'De wereld is definitief veranderd en blijft sneller veranderen dan ooit. Wat heb je nodig om toegevoegde waarde te kunnen blijven bieden aan je klanten? Ondernemerschap in optima forma blijkt ook de key for success voor waardecreatie in de financiële sector.'
Jacqueline Zuidweg - Directeur Zuidweg & Partners en zakenvrouw 2012

'Hoe kunnen financieel adviseurs nog een boterham verdienen? Nu de markt zo veranderd is en de uitdagingen zo talrijk? Dit boek is een onderzoek naar hoe adviseurs waarde kunnen én moeten toevoegen voor hun klanten. Want daar begint alles mee.
Een must read!'
Theo van Vugt - Hoofdredacteur AM

'Dat de markt voor financieel advies op z’n kop staat is geen nieuws meer. Hoe je de markt opnieuw moet uitvinden wel. Dit boek geeft een helder theoretisch kader in combinatie met prikkelende tips en praktische voorbeelden om je vooruit te helpen. Ondernemen is vooruit kijken, lef hebben en vernieuwend zijn als anderen stil staan. Ga op avontuur!'
Willem Overbosch - Founder en Chief Storyteller de Zaak en MKB Servicedesk

‘Ondernemerschap zorgt voor innovatie,
banen, voor een leefbaar land.
Het is de basis voor onze welvaart,
nu en straks!’
Bernard Wientjes, Voorzitter VNO-NCW

'Wat is vandaag de dag de toegevoegde waarde van een financieel adviseur? Zouden we het vak opnieuw uitvinden als het nu nog niet bestond? Indringende en noodzakelijke vragen voor onze branche. Een volgens dit onderzoek erg behoudende branche met weinig echte pure vernieuwers. Heel goed dus dat niet alleen de discussie op scherp wordt gezet maar ook een serieuze poging wordt gedaan om in dit boeiende boek antwoorden op die vragen te geven. Ik voelde me in dit boek het meeste aangesproken door de definitie van het businessmodel van de Amerikaanse organisatiedeskundige David J. Teece. Hij neemt echt de klant als uitgangspunt. Waar heeft hij behoefte aan? Hoe kan een adviesonderneming het best in die behoefte voorzien? En hoe krijgen we daar dan ook nog voor betaald? Dit is precies de lijn die we binnen Unirobe Meeùs Groep hebben ingezet. Voor elk type klant een adviesstijl die bij die klant past. Via internet, via de telefoon, via persoonlijk contact. Maar altijd van mens tot mens!'
Coen Mom, CEO Unirobe Meeùs Groep

Specificaties

ISBN13:9789490463335
Trefwoorden:ondernemerschap, financiële instrumenten, waardecreatie, businessmodel
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:96
Uitgever:Mediawerf
Druk:1
Verschijningsdatum:18-3-2014
Hoofdrubriek:Bank- en effectenrecht
Jongbloed:Bank- en effectenrecht

Over Henk Volberda

Henk W. Volberda is hoogleraar Strategisch Management en Innovatie aan de Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation. Volberda bekleedt verschillende bestuurs- en adviesfuncties. Zo is hij lid van de Raad van Commissarissen van NXP Semiconductors Netherlands en lid van de wetenschappelijke adviesraad van de Nederlandse Defensie Academie. Ook is hij expertlid van het World Economic Forum en Fellow van de European Academy of Management. Voor het vijfde opeenvolgende jaar maakt Volberda deel uit van de Clarivate Analytics lijst van Highly Cited Researcher in Business & Economics. Tevens ontving hij voor zijn onderzoek naar organisatieflexibiliteit en strategische vernieuwing tal van prijzen, onder andere de ERIM Impact Award, de Erasmus Research Award, de SAP Strategy Award en de prestigieuze Igor Ansoff Strategic Management Award.

Andere boeken door Henk Volberda

Bekijk alle boeken

Over Kevin Heij

Drs. ing. Cornelis V. (Kevin) Heij is projectmanager bij INSCOPE – Research for Innovation en is als PhD-kandidaat verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Na zijn studie Technische Bedrijfskunde aan de TH Rijswijk en Business Administration aan de Erasmus Universiteit onderzoekt hij hoe zowel technologische en niet-technologische innovaties het concurrentievermogen van organisaties versterken.

Andere boeken door Kevin Heij

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Samenvatting

1. Een branche in beweging
2. Ondernemerschap, businessmodellen en businessmodelinnovatie
3. Waardecreatie voor de klant
4. De oude en de nieuwe waardeketen
5. Aanjagers van businessmodelinnovatie
6. Aandachtspunten voor de financieel adviseur van de toekomst

Verantwoording onderzoek
Literatuur
Over INSCOPE - Research for Innovation

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Het kapitaal - Kritiek van de politieke economie
    Karl Marx
    Het kapitaal - Kritiek van de politieke economie
    € 34,90
  • In 4 stappen naar het beste risicoadvies
    Ewout Strijker
    In 4 stappen naar het beste risicoadvies
    € 33,50
  • Nextens Loon Almanak 2021
    Leon Lubbers
    Nextens Loon Almanak 2021
    € 159,42
  • BIV in praktijk
    Jon Bergsma
    BIV in praktijk
    € 60,00
  • Investeren in vastgoed, grond en gebieden
    Peter Vlek
    Investeren in vastgoed, grond en gebieden
    € 147,15
  • Financieel management
    Kees van Alphen
    Financieel management
    € 28,95

Net verschenen

Rubrieken

  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het nieuwe businessmodel in financieel advies

        Het nieuwe businessmodel in financieel advies
        Henk Volberda , Kevin Heij
        /