Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 76% korting
, ,

Hollandse Meesters in Management - Complete serie van 10 audio-cd's

Hoorcolleges over het werk van Nederlandse managementauteurs

Specificaties
Audio-cd, 600 blz. | Nederlands
Managementboek | 1e druk, 2006
ISBN13: 9780000000699
Rubricering
Juridisch :
Managementboek 1e druk, 2006 9780000000699
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 76% korting

Samenvatting

Harry Starren is presentator van de audio-collegereeks 'Hollandse Meesters in Management', een samenvatting van de ideeën van de meest belangrijke Nederlandse managementdenkers. Eerder presenteerde Starren de Teleac serie 'Grootmeesters in Management'.

De redactieleden Ronald Buitenhuis en Marike van Zanten zijn samen met Starren verantwoordelijk voor de inhoud van de reeks. Na uitgebreide bestudering van alle boeken van de Hollandse Meesters hebben zij de belangrijkste ideeën geselecteerd en kernachtig samengevat. Per audio-cd van ruim 1 uur wordt het oeuvre van een Hollandse Meester in Management besproken. Allen hebben meegewerkt aan de cd-reeks en met ieder van hen is een afsluitend interview gehouden, om te garanderen dat het gedachtegoed op een correcte manier is weergegeven.

Ronald Buitenhuis en Marike van Zanten zijn al vele jaren actief als journalisten op het gebied van bedrijfskunde, management en economie. Zij schreven voor diverse vakbladen, werkten mee aan televisieprogramma's en waren betrokken bij de totstandkoming van een aantal boeken.

Harry Starren, directeur van het Management Centrum VNO-NCW en veel gevraagd spreker en dagvoorzitter op congressen en seminars, presenteert de reeks. Hij schreef de boeken 'De 21 geboden van modern leiderschap' (met Twan van de Kerkhof) en 'Grootmeesters in Management'.

De volgende Hollandse Meesters in Management worden besproken:

1. Mathieu Weggeman over kennismanagement en professionals
2. Willem Mastenbroek over verandermanagement en onderhandelen
3. Leon De Caluwé over verandermanagement en advisering
4. Rob Vinke over succesvol HRM
5. Fons Trompenaars over cultuurverschillen
6. Manfred Kets de Vries over leiderschap
7. Rene ten Bos over management, strategie en filosofie
8. Hans Wissema over business units strategisch management
9. Giep Franzen over marketing, merken en reclame
10. Andre de Waal over performance management en de Balanced Scorecard

Op elke cd is tevens een Word document toegevoegd met de integrale tekst van de cd's. Zo kunt u op alle gemak de belangrijkste ideeën er ook nog eens op nalezen.

De pers is lovend over Hollandse Meesters in Management:

"De file 's avonds wordt het interessantste moment van de dag [...] "De cd's zijn keurig verzorgd", Management Team.

Over Harry Starren

Harry Starren (1955) studeerde geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Utrecht en politicologie/bestuurskunde aan de Universiteit van Amsterdam. Harry Starren was algemeen directeur van de Baak, Management Centrum VNO-NCW. Daarnaast is hij actief als trainer, docent en adviseur, met name op het gebied van het management van professionele organisaties. Harry Starren was presentator van het TELEAC/NOT televisieprogramma Grootmeesters in Management. Van zijn hand verscheen een boek onder dezelfde titel. Hij presenteert tevens de 10-delige audio cd-reeks Hollandse Meesters in Management. Hij publiceerde daarna een tweede boek: De 21 geboden van modern leiderschap, dat hij samen schreef met Twan van de Kerkhof. Sinds een aantal jaar verzorgt hij een interviewprogramma voor BNR Nieuwsradio.

Andere boeken door Harry Starren

Over Ronald Buitenhuis

Na de School voor de Journalistiek en een periode als freelance journalist heeft Ronald Buitenhuis enkele jaren bij een persbureau in Oost-Nederland gewerkt. Daarna was hij (eind)redacteur bij het Kluwer-tijdschrift ELAN, vakblad voor Directeuren en Commissarissen. Eind jaren negentig is het vaste dienstverband ingeruild voor zelfstandig ondernemerschap, onder meer met freelance (beurs)verslaggeving voor Business Update; het eerste beursprogramma op de Nederlandse televisie. Een logische vervolgstap was het freelance-eindredacteurschap bij RTL Z. De laatste jaren is geschreven pers de hoofdmoot van zijn activiteiten. Vaktijdschriften, kranten, boeken, interne communicatie... 

Andere boeken door Ronald Buitenhuis

Over Marike van Zanten

Marike van Zanten (1961) is financieel-economisch journalist. Ze publiceerde de afgelopen jaren onder meer in Communicatie, ELAN, Het Financieele Dagblad, Intermediair, Management Scope en Slow Management over corporate governance, management, strategie & leiderschap en gender diversity. Zo is ze samen met Jos van Hezewijk verantwoordelijk voor de 'Top 50 machtigste vrouwen' in het blad Management Scope. Ook is ze redacteur van het e-zine Governance Update. Na haar studie Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, die ze in 1988 cum laude afrondde, was ze een jaar lang werkzaam bij Sijthoff Pers. Vervolgens was ze van 1991 tot en met 2002 verbonden aan ELAN, magazine voor directeuren en commissarissen, voor ze zich in 2003 zelfstandig vestigde.

Andere boeken door Marike van Zanten

Inhoudsopgave

1. Mathieu Weggeman over kennismanagement en professionals
2. Willem Mastenbroek over verandermanagement en onderhandelen
3. Leon De Caluwé over verandermanagement en advisering
4. Rob Vinke over succesvol HRM
5. Fons Trompenaars over cultuurverschillen
6. Manfred Kets de Vries over leiderschap
7. Rene ten Bos over management, strategie en filosofie
8. Hans Wissema over business units strategisch management
9. Giep Franzen over marketing, merken en reclame
10. Andre de Waal over performance management en de Balanced Scorecard

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hollandse Meesters in Management - Complete serie van 10 audio-cd's