Synchronization and Title Sequences
Audio-Visual Semiosis in Motion Graphics
Samenvatting
Synchronization and Title Sequences proposes a semiotic analysis of the synchronization of image and sound in motion pictures using title sequences. Through detailed historical close readings of title designs that use either voice-over, an instrumental opening, or title song to organize their visuals—from Vertigo (1958) to The Player (1990) and X-Men: First Class (2011)—author Michael Betancourt develops a foundational framework for the critique and discussion of motion graphics’ use of synchronization and sound, as well as a theoretical description of how sound-image relationships develop on-screen.
Specificaties
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht