Player and Avatar
The Affective Potential of Videogames
Samenvatting
Explores concepts central to the design and enjoyment of video games, including affect, immersion, liveness, presence, agency, narrative, ideology and the player's virtual surrogate - the avatar. Gamer and avatar are analysed as a cybernetic coupling whose dynamics suggest a fulfilment of dramatist Atonin Artaud's vision of the “body without organs”.
Specificaties
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht

