Applying Color Theory to Digital Media and Visualization
Samenvatting
This book provides an overview of the application of color theory concepts to digital media and visualization. It highlights specific color concepts like color harmony and shows how to apply the concept with case study examples and usage of actual online and mobile color tools. Color deficiencies are reviewed and discussed are color tools for examining how a specific color map design will look to someone with the deficiency. Other books on color examine artists' use of color, color management, or color science. This book applies fundamental color concepts to digital media and visualization solutions. It is intended for digital media and visualization content creators and developers.
Specificaties
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht