Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Theory U

Leading from the Future As It Emerges: The Social Technology of Presencing

Specificaties
Paperback, 471 blz. | Engels
Berrett Koehler | 2e druk, 2016
ISBN13: 9781626567986
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch :
Berrett Koehler 2e druk, 2016 9781626567986
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

Ten years ago, Otto Scharmer invited us to see the world in new ways and in so doing discover a revolutionary approach to leadership. Now Scharmer has revised, updated, streamlined, and enhanced his seminal text. In Theory U Scharmer shows that what we pay attention to and how we pay attention are key to what we create.

What prevents us from attending to situations more effectively is that we aren't fully aware of and in touch with the inner place from which attention and intention originate. This is what Scharmer calls our blind spot. By moving through Scharmer's U process, we consciously access the blind spot and learn to connect to our authentic self - the deepest source of knowledge and inspiration - in the realm of "presencing," a term coined by Scharmer that combines the concepts of presence and sensing.

This second edition features a new preface in which Scharmer identifies five transformational social trends he's seen emerge in the past decade and describes how practitioners around the world have adapted and applied the U process to an amazingly diverse number of innovation projects in business, government, and civil society. There are also eight color pages of drawings by artist Kelvy Bird that illustrate and illuminate the concepts in the book and new resources for applying the lessons of the book. Theory U offers a rich diversity of compelling stories, examples, exercises, and practices that allow leaders and entire organizations to shift awareness, connect with the best future possibility, and gain the ability to realize it.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9781626567986
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:471
Druk:2
Verschijningsdatum:30-9-2016
Hoofdrubriek:Leiderschap

Expertrecensies (3)

recensie
Theory U
Wim Oolbekkink | 18 augustus 2010
Oeps, wat een dik boek dacht ik toen ik het pakketje dat met de post kwam uitpakte. 'Theorie U' heeft 550 pagina's1. Dit is te omvangrijk voor een managementboek. Ik grijns wanneer ik in Ten geleide bij de Nederlandse editie lees dat Scharmer deze pil 'dit boekje' noemt. Maar uiteindelijk las ik 'Theorie U' in een adem uit.
Lees verder
recensie
Theory U
Peter de Roode | 3 maart 2010
Wie 'Presence' met veel interesse heeft gelezen, zal zeker ook 'Theory U' willen lezen. Waar u in 'Presence' op hoofdlijnen de inzichten aangereikt krijgt van de U-theorie, daar gaat Otto Scharmer in dit nieuwe boek een stuk verder en diept hij de concepten verder uit. Het boek is bepaald geen receptenboek en al helemaal geen doe-boek. Het boek biedt echter een integrale verander- en leermethode die organisaties als basis kunnen gebruiken bij complexe veranderingen.
Lees verder
recensie
Theory U
José Otte | 25 januari 2010
Otto Scharmer is senior docent aan het Massachusetts Institute of Technology en heeft het Presencing Instituut opgericht. Hij doet al jaren onderzoek naar leiderschap en geeft trainingen in het onderwerp. Met 'Theory U' brengt hij zijn ervaringen met leiders in beeld. Hij laat ons zien hoe we naar onze bron van wijsheid kunnen reizen en daar op zowel individueel als groepsniveau de volgende stap kunnen zetten naar een wereld die meer in balans is en waar we leren uit de toekomst.
Lees verder

Over Otto Scharmer

C. Otto Scharmer ontwikkelde in een intensieve samenwerking van met medewerkers van het voormalige MIT Center of Organisational Learning de U-theorie.

Andere boeken door Otto Scharmer

Inhoudsopgave

Preface to the second edition
Foreword by Peter Senge
Acknowledgements
Introduction

Part 1 - Bumping into our blind spot
Part 2 - Entering the U field
Part 3 - Presencing: a social technology for leading profound innovation and change

Glossary
Notes
Bibliography
Index
About the author
About the organizations

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Theory U