Klacht en klager, derde editie

Specificaties
Paperback, blz. | NL
Politeia | e druk,
ISBN13: 9782509045928
Rubricering
Hoofdrubriek : Juridisch
Juridisch :
Politeia e druk 9782509045928
Nog niet verschenen, verwacht op 17‑11‑2025

Samenvatting

In deze publicatie gaan we achtereenvolgens dieper in op:

• wat het begrip ‘klacht’ inhoudt;

• welke drempels kunnen voorkomen dat klagers een klacht indienen;

• hoe het sociaaleconomische en normatieve profiel van de klager eruit ziet;

• welke bescherming de klager en de klacht volgens de wetgeving genieten bij een openbaar bestuur;

• hoe je best kan omgaan met klagers.

Dit boek verschijnt in de reeks Klachtenmanagement voor openbare besturen. Die reeks wil overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen, ondersteunen.

De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. De auteur analyseert en beoordeelt bestaande klachtensystemen. Een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. We gaan op zoek naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.

De content is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie kan het gebruiken in haar relaties met het publiek.

Specificaties

ISBN13:9782509045928
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Uitgever:Politeia
Verschijningsdatum:17-11-2025
Hoofdrubriek:Juridisch

Net verschenen

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Klacht en klager, derde editie