Female Muslim Student Experiences in Higher Education
A Narrative Inquiry
Samenvatting
This ethnographic study explores the lived experiences and challenges felt by Muslim female students in higher education in the greater District of Columbia, Maryland, and Virginia (DMV) area. It offers narrative case studies as a form of narrative inquiry based on stories of lived experience as a means of capturing dynamic, didactic, and dialectic understandings to promote and enable needed change in higher education. In centering the voices of Muslim female students, this research goes beyond the narrow statistical representation of predefined categories to examine and present the systematic nature and roots of social prejudice.
Specificaties
Inhoudsopgave
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht

