Learning Strategies in Engineering Mathematics
Conceptualisation, Development, and Evaluation of MP²-MathePlus
Samenvatting
Birgit Griese presents MP2-Math/Plus, a support project for first-year students in engineering at Ruhr-Universität Bochum that aims at preventing unnecessary drop-out. Conceptualisation and development of the project follow a design research approach according to Gravemeijer, Cobb, and van den Akker. The interventions focus on learning strategies which are collected in a pre-post design with the aid of the LIST questionnaire by Wild and Schiefele. These and other data are utilised for the evaluation of MP2-Math/Plus. The results confirm the adaptations of the project procedures in successive cycles, stress the importance of effort and motivation, and assess the success of the project.
Specificaties
Inhoudsopgave
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht

