Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 54% korting
,

Online marktonderzoek

Een praktische handleiding

Specificaties
Ingenaaid, 88 blz. | Nederlands
Wolters Kluwer | 1e druk, 2004
ISBN13: 9789013015256
Rubricering
Wolters Kluwer 1e druk, 2004 9789013015256
Onderdeel van serie Marketing memo
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 54% korting

Samenvatting

Dit boekje is bedoeld voor degenen die onderzoek willen (laten) uitvoeren. Het innovatief inzetten van marktonderzoek levert u forse kostenbesparingen en flinke tijdwinst op.

Het traditionele onderzoeksproces is inefficiënt en arbeidsintensief met call centers is het zeer duur en tijdrovend om mensen te bereiken voor marktonderzoek. Met de opkomst van online marktonderzoek wordt de capaciteit van een onderzoekbureau niet meer bepaald door het aantal onderzoekers of interviewers dat in dienst is, maar door de omvang van haar onderzoekspanels. Dit leidt tot een marktverschuiving.
De werkwijze en de kwaliteit van deze panels is niet altijd even inzichtelijk voor de buitenwereld. Daarnaast bestaan er in de markt nog veel misverstanden over online onderzoek. Deze twee elementen kunnen leiden tot onderzoeken die niet optimaal worden uitgevoerd of tot een ontwrichte relatie tussen opdrachtgever en onderzoekbureau.

'Online marktonderzoek' maakt u in kort tijdsbestek wegwijs in de wereld van marktonderzoek via Internet(panels). Na lezing ervan kunt u - als opdrachtgever of als leverancier - sneller, beter, op grotere schaal en tegen geringere kosten onderzoek (laten) uitvoeren, veel succes.

Specificaties

ISBN13:9789013015256
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:88
Druk:1

Expertrecensies (1)

recensie
Online marktonderzoek
Edwin van de Wiel | 4 juli 2005
Ondanks het uit elkaar spatten van de internet zeepbel is het web niet meer weg te denken uit de samenleving en nemen de toepassingsmogelijkheden en het gebruik nog altijd sterk toe. Ook online marktonderzoek neemt aan populariteit toe en wordt steeds meer als een serieus onderzoekskanaal gezien. Goed dat er daarom een boek is dat ingaat op deze vorm van marktonderzoek.
Lees verder

Over Hans Lingeman

Hans Lingeman studeerde economie in Nijmegen. Onderzoekservaring deed hij op bij Interview-NSS en Motivaction. Bij MCI-ACI Europe Bv is hij werkzaam als marketing director. Samen met M. Berntsen schreef hij in 2004 het boek Online Marktonderzoek, een uitgave van Kluwer.

Andere boeken door Hans Lingeman

Inhoudsopgave

Woord van dank

1. Inleiding
2. Basiskennis marktonderzoek
3. Het gebruik van Internet voor onderzoek
4. Typen online onderzoek.
5. Geavanceerd panelonderzoek
6. De toekomst

Noten
Over de auteurs

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Online marktonderzoek