Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hebben ze al betaald?

Effectief en klantgericht debiteurenbeheer aan de telefoon

Specificaties
E-book, 110 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Boom | 1e druk, 2012
ISBN13: 9789013100945
Rubricering
Juridisch :
Boom Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2012 9789013100945
Direct te downloaden

Samenvatting

Op tijd betaald worden is belangrijk, maar tegelijkertijd de klantrelatie goed houden is wellicht nog veel belangrijker. Dit boek laat zien hoe professionals in debiteurenbeheer of creditmanagement effectief en klantgericht beide doelstellingen kunnen behalen.

De telefoon is daarbij een van de belangrijkste gereedschappen. Met behulp van de 33 tips kan iedere debiteurenbeheerder een (nog betere) allround klantrelatiebeheerder worden, waar zowel de klant, collega's als uzelf beter van kunnen worden en waardoor u meer plezier in uw werk zult ervaren.

'Credit control is een vakgebied met vele facetten. Het is tevens van groot belang voor de werkkapitaalplanning van een onderneming. Dit boek belicht een belangrijk onderdeel dat misschien niet altijd de eerste aandacht heeft wanneer effectiviteit van de credit control functie geëvalueerd en beoordeeld wordt. In de praktijk van alledag is juist de communicatie met de klant van belang. Dit boek slaagt erin om daarvoor een duidelijke richtlijn te geven die de communicatie en samenwerking met de klant op een leuke en praktische manier vanuit verschillende invalshoeken belicht. Het geeft bovendien de mogelijkheid aan de hand van modellen en evaluatielijsten jezelf verder te ontwikkelen en succesvol te worden in het behalen van de afdelings- en ondernemingsdoelstellingen.'

Drs Jeroen van Santen, Director Finance & Operations Sony Benelux.

'Marketing- en salesafdelingen worden veelal gezien als de afdelingen die het contact met de klant onderhouden en daarmee zorgen voor omzet en winst. Dit boek past in de trend om mensen die minstens zo belangrijk zijn in het klantcontact, namelijk de creditmanagement- of debiteurenbeheermedewerkers, de welverdiende aandacht te geven. Op pakkende wijze geeft Marcel Wiedenbrugge die medewerkers de handvatten om het verschil te maken in het telefonische klantcontact.'

Drs Wil Wurtz, partner Metrics & More en directeur Platform voor Klantgericht Ondernemen.

Dit boek laat zien hoe belangrijk een goede samenwerking tussen sales en debiteurenbeheer is om te zorgen voor een optimaal klantcontact, waarbij vooral klantgerichtheid de boventoon voert. Debiteurenbeheerders zitten maar al te vaak in een spagaat tussen sales en de klant: 'Debiteurenbeheer is niet commercieel!' is een veel gehoorde kreet waar niemand beter van wordt, zeker het beoogde resultaat niet. Wat mij erg aanspreekt is het betoog om zo vriendelijk mogelijk te zijn, hetgeen tweeledig werkt: aangenaam voor de klant en de debiteurenbeheerder zal meer plezier in zijn werk ervaren. De modellen, grafieken en schema's maken dit boek zeer compleet... een must voor elke beginnende debiteurenbeheerder en een goed naslagwerk voor iedere afdeling debiteurenbeheer.'

José van Wissen, Teamleider Debiteurenbeheer Brunel Nederland B.V.

'Dit boek toont op overtuigende wijze aan hoe elke debiteurenbeheerder succesvoller kan worden in zijn vakgebied en tegelijkertijd meer plezier aan zijn vak kan beleven. De klant(relatie) wordt in zijn waarde gelaten, ondanks dat de klant gewezen wordt op de verplichtende noodzaak om (op tijd) te betalen. Als verkoper kan ik met een dergelijke benadering alleen maar instemmen. Een prima boek, dat volgens mij ook verkopers zal aanspreken, zeker omdat de debiteurenbeheerder het verkoopproces tot voltooiing kan brengen (een verkocht product dat niet betaald wordt, is in feite geen verkoop). Dat verdient respect!'

James Roolvink, Salesmanager AcceptEmail B.V.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789013100945
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:110
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:31-10-2012

Expertrecensies (2)

recensie
Hebben ze al betaald?
Jean Gieskens | 9 augustus 2013
Grote kans dat de vraag 'Hebben ze al betaald?' vandaag de dag geen retorische vraag is, maar één van de meest brandende kwesties op de lippen van menig controller of financial manager. Voor debiteurenbeheerders en collectors die deze vraag positief willen beantwoorden of willen voorkomen, is onlangs een praktisch boek bij Kluwer verschenen. De subtitel geeft precies aan waar het boek over gaat: 'Effectief en klantgericht debiteurenbeheer aan de telefoon'.
Lees verder
recensie
Hebben ze al betaald?
Mark Scheijde | 18 mei 2012
Af en toe kom je een boek tegen wat je hoge verwachtingen naar aanleiding van de titel niet waarmaakt. 'Hebben ze al betaald?' van Marcel Wiedenbrugge is daar een voorbeeld van. Inmiddels ben ik 14 jaar werkzaam in de contactcenterbranche en aangetrokken door de woorden 'aan de telefoon' in de ondertitel was ik zeer nieuwsgierig naar de 33 beloofde tips. Helaas, weinig nieuws.
Lees verder

Over Marcel Wiedenbrugge

Marcel Wiedenbrugge combineert kennis en ervaring op de gebieden accountmanagement, verkoop, creditmanagement, servicemanagement en softwareoplossingen. Marcel heeft onder andere gewerkt voor bedrijven als Ricoh, Van Ommeren Ceteco, PDC Polymere, Yamaha Musical Instruments Europe en OnGuard (creditmanagementsoftware). Zakelijke markten vormen zijn specialiteit, maar hij is ook goed bekend met detailhandel. Marcel is ondernemer, spreker, schrijver, journalist, onderzoeker en adviseur. Ook geeft en ontwikkelt hij diverse workshops, trainingen en seminars. Marcel schrijft regelmatig artikelen voor (financiële) vakbladen en websites en is auteur van diverse Nederlandse en Engelstalige boeken. Als onderzoeker doet hij doorlopend onderzoek naar economische en financiële ontwikkelingen en creditmanagementontwikkelingen, in het bijzonder in Azië en China. Momenteel is hij directeur van WCMConsult, een gespecialiseerd adviesbureau op het gebied van business process improvement, integraal creditmanagement, software- en marktonderzoek, trainingen en workshops.

Andere boeken door Marcel Wiedenbrugge

Inhoudsopgave

Voorwoord
Dankwoord

1. Inleiding
1.1 Voor wie is dit boek bedoeld?
1.2 De opbouw
1.3 Financieel klantrelatiemanagement (fCRM)

2. Telefoontechnieken: de do's en don'ts aan de telefoon
2.1 Het gebruik van de telefoon: 33 praktische tips en suggesties
2.2 Bellen of gebeld worden
2.3 Samenvatting

3. Klantgesprekken in de praktijk
3.1 Inleiding
3.2 Het klantgesprek: een uitgebreide case study
3.3 Overige praktijkvoorbeelden: hoe om te gaan met smoezen?
3.4 Overzicht factuur- en leveringsproblemen
3.5 Klachten, samenwerking met andere afdelingen en telefonische afhandeling
3.6 Samenvatting en slotwoord

Bijlage: evaluatieformulieren

Over Marcel Wiedenbrugge

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hebben ze al betaald?