
Lees verder
Petra de Boevere (1967) is ondernemer, slijter en meester-vinoloog. Ze schrijft columns voor diverse vakbladen, verschijnt regelmatig in de media en wordt steeds vaker uitgenodigd om anderen te vertellen hoe je social media succesvol voor je bedrijf of organisatie in kunt zetten.
Meer over Petra de BoevereBijna elk bedrijf zit tegenwoordig op internet. Soms alleen met een website, soms ook door social media in te zetten. Maar online opereren vereist een andere strategie dan de marketing zoals die tot nu toe werd toegepast. Bij social media gaat het om relaties in plaats van transacties, om te durven delen zonder daar direct iets voor terug te verlangen. Maar als die transacties uiteindelijk toch plaatsvinden, blijken deze veel waardevoller te zijn dan voorheen. Er is namelijk een band ontstaan met het bedrijf, het product en de mens erachter.
Door gebruik te maken van haar digitale netwerk zet Petra de Boevere regelmatig nieuwe producten in de markt. Zo ontwikkelde ze onlangs de nu al beruchte Zeeuwierjenever. De positionering, naam en vormgeving ontstonden door hierover te overleggen met haar mede-Twitteraars, die het product vervolgens massaal gingen bestellen. Regelmatig rijden mensen honderden kilometers heen en terug om de slijterij nu eens in het echt te bezoeken.
In 'Meisje van de Slijterij' deelt Petra de Boevere wat ze de afgelopen tien jaar op internet heeft gedaan. Wat ze ervan leerde, hoe het haar inspireerde en wat online netwerken haar en haar bedrijf heeft gebracht. Maar ook welke fouten ze maakte en welke hobbels ze moest nemen om te komen waar ze nu is. Ze legt uit hoe de wirwar aan social media werkt en hoe je die voor jezelf en je bedrijf kunt inzetten.
Naast ondernemer, slijter en meester-vinoloog is Petra de Boevere ook moeder en levensgenieter. Ze schrijft columns voor diverse vakbladen, verschijnt regelmatig in de media en wordt steeds vaker uitgenodigd om anderen te vertellen hoe social media succesvol zijn in te zetten voor je bedrijf of organisatie.
'Petra de Boevere, beter bekend als @Slijterijmeisje heeft social media letterlijk en figuurlijk een gezicht gegeven. Ze heeft helemaal gelijk als ze stelt dat social media niet werken als je zelf niet sociaal bent. Daarom is dit boek een #mustread!' - @GerardDielessen, Gerard Dielessen, Algemeen Directeur NOC*NSF, voormalig Algemeen Directeur NOS
'Ik ben helemaal niet bang meer dat de dijken in Zeeland ooit nog zullen breken sinds De Boevere. Ze twittert ze gewoon dicht.' - @FelixWilbrink, Felix Wilbrink, culinair journalist De Telegraaf
'Dankzij Twitter van buurtbekende naar BN'er, ook al zegt ze zelf van niet.' - @tallemans, Chantal Ariens, Social Active Media
'Petra laat zien dat het gebruik van social media alleen zin heeft, als je ze als jezélf gebruikt. Geen rol die je aanneemt, geen pr-versie van jezelf, geen oude wijn (reclame maken) in een nieuw jasje. Maar een inkijkje in de wereld van een echt mens. Waar je vervolgens óók vanzelf aan denkt als je iets lekkers, bijzonders of goeds te drinken zoekt.' - @Hoof, Ruud van Wijngaarden, Woest
'Met dit breekbare, humoristische en authentieke verslag bewijst Het Meisje van de Slijterij dat social media over sociaal gaat en niet over media. (Ik heb het tegen u, mevrouw Beatrix).' - @MarcelvanDriel, Marcel van Driel, kinderboekenschrijver
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books