,

Kwaliteit in praktijk

Assisteren in de gezondheidszorg AG 401, 402, 406, 411 en 416

Specificaties
Paperback, 67 blz. | Nederlands
Bohn Stafleu van Loghum | 1e druk, 2002
ISBN13: 9789031339235
Rubricering
Hoofdrubriek : Paramedisch
Juridisch :
Bohn Stafleu van Loghum 1e druk, 2002 9789031339235
Gratis verzonden | Vandaag voor 17:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Kwaliteitszorg staat de laatste jaren in diverse bedrijfstakken, dus ook in de zorgsector, volop in de belangstelling. Deze belangstelling zal de komende jaren naar verwachting nog sterk toenemen. Kwaliteit in praktijk richt zich specifiek op de assistente in de gezondheidszorg.

Hoewel iedereen in de zorgsector ernaar streeft zijn werk zo goed mogelijk te doen, is het begrip "kwaliteit" een lastig begrip. Het is immers zo moeilijk concreet te maken. Ook de auteurs werden met dit probleem geconfronteerd. Hoe maak je het kwaliteitsbegrip inzichtelijk voor MBO-leerlingen, zeker als zij nog geen werkervaring hebben?

De leerstof is waar mogelijk behandeld aan de hand van herkenbare voorbeelden, zowel uit de apotheek als uit de huisarts– en tandartspraktijk. Er is zoveel mogelijk gebruikgemaakt van praktijkvoorbeelden die op verschillende werkvelden toepasbaar zijn. Ook is een aantal verwerkingsopdrachten toegevoegd.

Specificaties

ISBN13:9789031339235
Trefwoorden:gezondheidszorg, zorg
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:67
Druk:1
Verschijningsdatum:26-9-2002
Hoofdrubriek:Paramedisch

Inhoudsopgave

Kwaliteit,benaderd vanuit de consument
Kwaliteit,benaderd vanuit de aanbieder
Kwaliteitseisen
Kwaliteit van diensten en dienstverlening
Kwaliteit, hoe meet je dat?
Kwaliteit in de gezondheidszorg
Kwaliteit in de assistentie
Kwaliteit, waar heb je dat voor nodig?
Uitwerking van de kwaliteitscirkel
Methodisch handelen
KLachten en klachtenafhandeling
Kwaliteitssystemen in de gezondheidszor

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kwaliteit in praktijk