Het verhaal van Nike
Een ode aan het legendarische merk
Samenvatting
In ‘Het verhaal van Nike’ ontdek je aan de hand van de achtergrondverhalen van Josh Sims hoe het legendarische sneakermerk Nike de wereld veroverde. Van het bescheiden begin in een werkplaats in Oregon tot mondiaal symbool van sportiviteit en stijl.
Dit boek biedt je een unieke inkijk in de wereld van visionairs als Phil Knight en Bill Bowerman, die met hun onvermoeibare streven naar uitmuntendheid een revolutie teweegbrachten in de wereld van de sport en de mode. Van de iconische Air Max tot de succesvolle samenwerkingen met Michael Jordan en Kobe Bryant, en alle modellen daartussenin – dit boek laat geen schoen onbesproken.
Een perfect cadeau voor de sneakerverzamelaar!
Trefwoorden
nike sneakers sportkleding phil knight swoosh marketing air jordan bill bowerman geschiedenis sportcultuur innovatie air max mode michael jordan branding ondernemerschap popcultuur straatcultuur sneakercultuur design sponsoring merkidentiteit carolyn davidson sportmarketing technologische innovatie filmcultuur productinnovatie culturele impact sportschoenen
Trefwoorden
Specificaties
Thema classificatie
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht