Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Door en door verwend

Specificaties
E-book, 256 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Nieuw Amsterdam | e druk, 2013
ISBN13: 9789046810781
Rubricering
Hoofdrubriek : Mens en maatschappij
Juridisch :
Nieuw Amsterdam Epub met watermerkbeveiliging e druk, 2013 9789046810781
Direct te downloaden

Samenvatting

Kritiek op de sentimentele samenleving

In dit scherpzinnige en geestige boek ontmaskert Theodore Dalrymple de verhulde sentimentaliteit die het publieke leven verstikt. We doen net of we onze kinderen goed opvoeden, zorgen voor de minder bedeelden, de kansarmen helpen en geweldige dingen presteren, maar intussen doen we precies het omgekeerde alleen maar omdat we een goed gevoel over onszelf willen hebben. Dalrymple neemt de lezer mee op een onderhoudende, maar bijwijlen ook schokkende reis langs allerhande maatschappelijke, politieke, populaire en literaire themas, die uiteenlopen van driftbuien bij kinderen, agressie, onderwijshervorming en eerwraak tot seksueel misbruik, Che Guevara, Eric Segal, Romeo en Julia, de verdwijning van Madeleine, publieke uitingen van emoties en de rol van het lijden, en hij laat zien wat de perverse gevolgen zijn wanneer we de rede opofferen aan de cultus van het gevoel. Steunend op zijn jarenlange ervaring als arts en psychiater, toont Dalrymple aan dat we alleen maar op verandering kunnen hopen als we op de juiste manier gaan denken.

'Voortreffelijk nieuw boek dat een aanval vormt op de cultus van het sentiment.' The Daily Telegraph

'[] Dalrymple [vindt] dat we wel iets harder mogen worden vooral voor onszelf.' NRC Handelsblad

'[Zelden] zijn er in één boek zoveel heilige huisjes omvergeworpen.' Spectator

'[Dalrymple maakt duidelijk] dat sentimentaliteit bezig is ons te gronde te richten. Het recht om permanent gelukkig te zijn bestaat niet.' The Guardian

Specificaties

ISBN13:9789046810781
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:256
Verschijningsdatum:21-2-2013

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Door en door verwend