Training als beroep (2a en 2b)

Sociale en culturele vaardigheid - Oefeningen in sociale vaardigheid

Specificaties
Paperback, 400 blz. | Nederlands
2e hands artikel | 1e druk, 2001
ISBN13: 9789053520079
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch :
2e hands artikel 1e druk, 2001 9789053520079
Onderdeel van serie Training als beroep
Gratis verzonden | Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Training als beroep: oefeningen in sociale vaardigheid' is een rijke collectie van oefeningen en procedures voor training in sociale en managementvaardigheden. De oefeningen beslaan 117 uur training. Het is geschikt voor een brede schakering van trainingsdoelen. Er zijn onder andere hoofdstukken over verbale communicatie, nonverbale communicatie, feedback, counseling, heldere communicatie en assertiviteit. Ook worden tal van kennismakings- en evaluatieprocedures beschreven.

Specificaties

ISBN13:9789053520079
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:400
Druk:1
Hoofdrubriek:Coaching en trainen

Expertrecensies (1)

recensie
Training als beroep (2a en 2b)
Hilde Veraart-Maas | 19 september 2006
Ervaren trainers zijn ongetwijfeld bekend met de vierdelige reeks 'Training als beroep' van Frank Oomkes over training. Althans, dat zou ik verwachten. Deze reeks biedt een gedetailleerde beschrijving van het hele proces van voorbereiding, uitvoering en afronding van trainingen. Daarnaast biedt de reeks een bijna eindeloze collectie van oefeningen en procedures voor training, zodat trainers hun trainingsmateriaal regelmatig kunnen aanpassen. 
Lees verder

Over Frank Oomkes

Frank Oomkes, sociaalpsycholoog, werkte van 1969 tot en met 1989 bij de vakgroep Voorlichtingskunde van de Landbouwhogeschool te Wageningen, waar hij communicatieleer doceerde en trainers opleidde. Van 1972 tot 1989 was hij redactielid voor het Tijdschrift voor Agologie. Van 1989 tot 2009 was hij senior adviseur/trainer bij Bureau Zuidema.

Andere boeken door Frank Oomkes

Inhoudsopgave

1. De oefeningen
2. Kennismakingsprocedures
3. Verbale communicatie
4. Non-verbale communicatie
5. Feedback
6. Counselen
7. Heldere communicatie en assertiviteit
8. Persoons- en relatieontwikkeling
9. Groepsontwikkeling
10. Probleem oplossen in groepen
11. Samenwerken
12. Onderhandelen
13. Conflict hanteren
14. Managementvaardigheden
15. Actieplanning en toepassing
16. Evaluatieprocedures

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Training als beroep (2a en 2b)