Dutch Intelligence

Towards a Qualitative Framework for Analysis

Specificaties
Paperback, 416 blz. | Engels
2e hands artikel | 1e druk, 2005
ISBN13: 9789054546252
Rubricering
Jongbloed : Strafrecht diversen
2e hands artikel 1e druk, 2005 9789054546252
Onderdeel van serie CRV-reeks
Verwachte levertijd ongeveer 6 werkdagen

Samenvatting

Wat is de kwaliteit van inlichtingen- en veiligheidsrapporten waarmee politici, bedrijven en non-gouvernementele organisaties werken? Deze vraag is in hoge mate onbeantwoord. Voor een belangrijk deel wordt dat veroorzaakt omdat inlichtingenstudies een nieuwe discipline is.

In dit boek wordt onderzocht hoe de kwaliteit van deze rapporten kan worden gemeten. Gekeken wordt welke factoren van invloed zijn op de kwaliteit van een rapport en wat bijdraagt aan het vervaardigen van kwalitatief hoogwaardige rapporten. Het onderzoek valt uiteen in drie delen. Het eerste deel is gericht op literatuuronderzoek en gaat in op verschillende relevante elementen van inlichtingenstudies als discipline. Het tweede deel bevat twee casestudies. In het derde deel wordt nagegaan welke factoren van invloed zijn op de kwaliteit van een rapport. Het boek wordt afgesloten met conclusies en aanbevelingen.

Specificaties

ISBN13:9789054546252
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:416
Druk:1
Serie:CRV-reeks

Inhoudsopgave

PART ONE. INTELLIGENCE. POSITIONING AND EX ANTE INSTRUMENT
1. Introduction
2. Intelligence: concept, process, institution, and political context
3. Intelligence research
4. Practitioners' insights
5. Criteria to assess quality

PART TWO. CASESTUDIES
6. The case of the Shipping Research Bureau
7. SRB-reports and criteria
8. Quality – complementary elements
9. The case of the BVD (Binnenlandse Veiligheidsdienst)
10. BVD-survey and criteria
11. Quality – complementary elements

PART THREE. FACTORS OF INFLUENCE AND CONCLUSIONS
12. Factors influencing the quality of the SRB-reports
13. Factors influencing the quality of the BVD-survey
14. Conclusions

Appendices
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Dutch Intelligence