De ziel van het vak
over contact als kernwaarde in therapie
Samenvatting
Op persoonlijke wijze geven bekende en gelouterde psychiaters en psychologen een kijkje achter de doorgaans gesloten spreekkamerdeur.
Wat de ziel van het vak is, is altijd een relevante vraag, maar in een tijd waarin er veel zorgen zijn over de ontwikkelingen in de (geestelijke) gezondheidszorg wordt deze vraag urgent. In dit boek schrijven meer dan dertig auteurs over de ziel van het vak: werkelijk contact. Zoals contact maken met mensen die daar angstig, ambivalent of onhandig in zijn, maar ook het behouden van contact als de ander dreigt af te haken.
Of als dit contact plaatsvindt onder moeilijke omstandigheden, zoals hoge productiedruk, het keurslijf van DBC's, de bemoeienis van verzekeraars, het verlies van professionele autonomie, in transities en reorganisaties. De auteurs gaan voorbij richtlijnen, protocollen en bezuinigingen: ze richten zich op de schoonheid van het vak!
De auteurs hebben allen hun sporen verdiend in de wetenschap en de praktijk van de geestelijke gezondheidszorg en gelden als experts op hun gebied.
Specificaties
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht