Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Handboek Digitale Marketing en Communicatie: toepassing in de ervaringseconomie

Tweede, geheel herziene editie

Specificaties
Ingenaaid, 306 blz. | Nederlands
Van Duuren Media | 2e druk, 2010
ISBN13: 9789059404502
Rubricering
Van Duuren Media 2e druk, 2010 9789059404502
Onderdeel van serie Handboek (Van Duuren Media)
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De huidige economie is er eentje van ervaren, beleven en het benaderen van de eigen persoonlijke leefstijl. Deze zogeheten ervaringseconomie vraagt om geheel eigentijdse technieken voor marketing en communicatie. Digitale media spelen daarbij een belangrijke rol. Alles kan qua creatieve vormgeving, inhoud en verspreiding.

Als niet-ingewijde vliegen indrukwekkende termen als brandgagement, pre- en sms- of rss-marketing, productactivating en -branding, crowdsourcing, dynamic in store media, narrowcasting, marketing on demand, cloud computing mediashifts, twitter, ambient en near field communication je om de oren. Wat betekent dat eigenlijk allemaal precies en wat heb je er in de praktijk aan? En moet ik mij als marketeer of communicatieman nu gaan bezighouden met beamvertising, serious gaming, blogvertising, mobiele media en e-learning? En voldoen de pre- en afterservice op en de usability van mijn bedrijfswebsite eigenlijk wel aan de verwachtingen van de klant?

De antwoorden op al deze vragen vindt u in het Handboek Digitale Marketing en Communicatie: toepassing in de ervaringseconomie. Dit boek legt alle begrippen en gebezigde definities uit. Tevens worden de huidige status en (komende) trends van de nieuwe digitale technologieën voor marketing en communicatie uitvoerig besproken. Sprekende voorbeelden laten zien hoe het in de dagelijkse praktijk in zijn werk gaat. En de vele lesopdrachten stimuleren om zelf eens lekker en leerzaam in de materie van de nieuwe vormen van digitale marketing en communicatie te duiken.

Natuurlijk is de techniek alleen niet zaligmakend. Er wordt ruimschoots stilgestaan bij de doelgroep zelf, uw klanten, relaties of andere populatie. Hoe bij hen de contactvonk te laten overslaan, hen te interesseren, inspireren en over te halen tot aankoop of het opnemen van de informatieve boodschap? Hoe werkt dat in de individuele wereld van ervaren, beleven en smaak-maken? Een groot aantal praktijkvoorbeelden toont hoe ervaren reclamemakers en communicatiemensen dat voor elkaar kregen.

'Handboek Digitale Marketing en Communicatie: toepassing in de ervaringseconomie' is geschikt voor managers, marketing- en communicatiemedewerkers en het onderwijs. U kunt het boek als geheel lezen, maar ook de afzonderlijke hoofdstukken bekijken en als naslagwerk gebruiken.

Specificaties

ISBN13:9789059404502
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:306
Druk:2
Verschijningsdatum:1-3-2010

Expertrecensies (2)

recensie
Handboek Digitale Marketing en Communicatie: toepassing in de ervaringseconomie
Martin Hofstede RM | 21 september 2010
De digitale wereld verandert snel. Het is haast onmogelijk om alle ontwikkelingen te volgen en ze dan in het juiste perspectief te plaatsen. Naast de veelvoud van informatie die op het internet is te vinden staan in (internet)winkels schappen vol met boeken die proberen de lezer wegwijs te maken. Veel auteurs verdwalen zelf in hun eigen poging om orde te scheppen en duidelijke informatie te geven over de vele (on)mogelijkheden van de digitale wereld. Ulco Schuurmans is hier een positieve uitzonderling op. Hij is niet alleen in staat om de vele begrippen duidelijk uit te leggen, maar hij weet dit ook te doen op een gestructureerde manier. Dat maakt 'Handboek digitale marketing & communicatie' bijzonder geschikt als leerboek voor een student maar ook als naslagwerk voor een marketeer of manager.
Lees verder
recensie
Handboek Digitale Marketing en Communicatie: toepassing in de ervaringseconomie
Jolanda Thelosen | 13 januari 2010
Vrijwel alle buzzwords uit de digitale media komen aan bod in het 'Handboek digitale marketing en communicatie'. Ulco Schuurmans plaatst de verschillende digitale technieken in het daglicht van de ervaringseconomie. Met zijn brede kennis over digitale technieken legt Schuurmans uit wat de techniek inhoudt, wat de toepassingsmogelijkheden zijn, de toekomstige ontwikkelingen van de techniek en hij geeft praktijkvoorbeelden. Een praktisch boek waaruit je ideeën haalt om in de praktijk toe te passen.
Lees verder

Inhoudsopgave

1 Beleveniseconomie
2. Marketing on demand
3. Pre- en afterservice
4. Crowdsourcing
5. Bluetoothmarketing en -commercials
6. Narrowcasting en digital signage
7. Near field communication
8. Brandgagement
9. E-book, multimedia in boekvorm
10. Media on the move
11. Van web 1 naar 2 en 3
12. Blogging
13. E-mail, sms- en rss-marketing
14. Clips, commercials en PowerPoint
15. Serious gaming
16. Smart multimedia home en office
17. Virtuele omgevingen
18. E-learning
19. Kijken naar kijkers
20. Marketing en communicatie in sociale netwerken

Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek Digitale Marketing en Communicatie: toepassing in de ervaringseconomie