


Ewald Theunisse is bezielingscoach. Hij ondersteunt zelfstandig ondernemers en organisaties van klein tot groot bij het (her)vinden van bezieling in doen en communiceren. Daarnaast instigeert hij projecten waarin bezielde ideeën centraal staan. Ewald heeft een langjarige ervaring in de marketingcommunicatie.
Meer over Ewald TheunisseEenpersoonsmerk worden
Zelfstandig ondernemen met bezieling
Samenvatting
Nederland kent nu al ruim 800.000 zelfstandige ondernemers zonder personeel, van wie er 250.000 hoger opgeleid zijn. De schatting is dat deze aantallen de komende tien jaar zullen verdubbelen. Dat zijn heel, heel veel zelfstandigen. Zoveel, dat haast op voorhand zeker is dat ze niet allemaal even succesvol zullen zijn.
Om dat wél te worden is het belangrijk dat u zich wezenlijk onderscheidt van de anderen. Hieraan wil dit boek een bijdrage leveren, door u te wijzen op wat werkelijk telt als u een verschil wilt maken. U zult ontdekken dat u dit doet door vooral uzelf te blijven - vertrouwend en bouwend op uw eigen unieke karakter, uw eigen kracht, uw eigen passie. U gaat inzien wat de emotionele meerwaarde van uw diensten of producten in de levens van mensen kan zijn. Vervolgens vindt u de kapstok waaraan u alles kunt ophangen: dat ene, alles overkoepelende thema, het Leitmotiv van uw merk. Daarna leert u hoe u alles kunt inrichten om in woord en daad een ijzersterk Eenpersoonsmerk te worden. En tenslotte gaat u aan het werk om uw eigen merkverhaal op een impactvolle manier vorm te geven.
Als je dit boek hebt doorlopen, zul je iets hebben waar je jaren mee vooruit kunt: een bezield merk van betekenis dat een duurzame inspiratiebron voor jezelf en voor anderen is.
Specificaties
Expertrecensies (1)

Over Ewald Theunisse
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding
Hoofdstuk 1: Waarom een eenpersoonsmerk worden?
Hoofdstuk 2: Definitie 1 - Wat valt je op aan je karakter?
2.1 Je karakter in kaart brengen
2.2 Het gaat om de uitersten
Hoofdstuk 3: Definitie 2 - Wat is je grootste passie?
3.1 Waar gaat je bloed sneller van stromen?
3.2 Passie geeft energie
3.3 Zoek klanten en omgevingen die je passie de ruimte gunnen
3.4 Even terug naar je CharacterScan
Hoofdstuk 4: Definitie 3 - Wat is je grootste kracht?
4.1 Positieve feedback geeft betere resultaten
4.2 Welke eigenschappen zijn van belang voor jouw grootste kwaliteit?
4.3 Weer even terug naar je CharacterScan
4.4 En weer even terug naar je passie
Hoofdstuk 5: Definitie 4 - Hoe vind je je grote thema?
5.1 Het creëren van emotionele meerwaarde
5.2 Je thema vinden: op het kruispunt
5.3 Maak een shortlist van mogelijke thema's
5.4 De afvalrace
5.5 Je eigen thema, je eigen markt
Hoofdstuk 6: Definitie 5 - Wat is je missie?
6.1 Een goede missie formuleren
6.2 Bron van eindeloos veel nieuwe ideeën
6.3 Kippenvel
6.4 Je missie formuleren
6.5 De inzoomversie schrijven
Hoofdstuk 7: Definitie 6 - Je merk stroomlijnen
7.1 Je presentatie - stijl en middelen
7.2 Klanten en opdrachten: welke wel, welke niet meer
7.3 Wat ga je doen dat je nog niet deed?
7.4 Met wie wil je blijven samenwerken en met wie niet meer?
7.5 Met wie wil je gaan samenwerken?
Hoofdstuk 8: Je merkverhaal creëren
8.1 Welkom in het verhalentijdperk
8.2 Feiten versus verhalen
8.3 Wat verhalen luisteraars brengen
8.4 Wat verhalen de verteller brengen
8.5 Jezelf introduceren
8.6 Situationeel vertellen
Epiloog
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht