Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Communicatie en media Werken met profielen en persona’s
Werken met profielen en persona’s
Boudewijn Bugter

Boudewijn Bugter (1978) is adviseur en directeur bij theRevolution. Hij ontdekte in twintig jaar advieswerk in bedrijfsleven en vooral (semi-)overheid zijn roeping: werken aan een maatschappij waarin iedereen mee kan doen. Vanuit die roeping startte hij zijn advies- en onderzoeksbureau. Met zijn collega's helpt Boudewijn publieke organisaties om anders te kijken, te denken en te werken.

Meer over de auteurs
Natanja de Bruin: ‘Persona’s doen echt iets met mensen’ Ger Post 15 augustus 2018 Hoe zorg je ervoor dat je organisatie de klant voorop heeft staan en doorlopend werkt aan een klantgerichte, menselijke organisatie? Door (onder andere) te werken met klantprofielen en persona’s, zegt Natanja de Bruin, die samen met Boudewijn Bugter het boek Werken met profielen en persona’s – Het goede van hokjesdenken schreef. Lees het volledige artikel
Boudewijn Bugter, Natanja de Bruin

Werken met profielen en persona’s

Het goede van hokjesdenken

Specificaties
Paperback, 240 blz. | Nederlands
Van Duuren Management | 1e druk, 2018
ISBN13: 9789089653970
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch :
Van Duuren Management 1e druk, 2018 9789089653970
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Hoe kun je je klanten goed verder helpen? Door te zorgen dat je ze écht snapt. Door hun leefwereld en hun ervaringen in kaart te brengen en te zorgen voor inzicht in wie ze zijn en wat ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat?

Profielen en persona’s zijn onmisbare hulpmiddelen voor de dienstverlening van je gehele organisatie, en zeker niet alleen een ‘speeltje’ van marketing of sales. Met dit boek leer je hoe profielen en persona’s in jouw organisatie de meeste waarde kunnen toevoegen. Met profielen kun je klanten op maat bedienen, data driven en gepersonaliseerd. Persona’s helpen je om je beter in hen te verplaatsen. Het boek biedt je praktische handvatten voor ontwerp en onderbouwing, en tips en ideeën voor implementatie én dagelijks gebruik.

• Een praktisch boek waarmee je direct aan de slag kunt.
• Met handige tips en handvatten om de leefwereld van je klant in kaart te brengen.

Trefwoorden

persona's   klantprofiel   klantgerichtheid   klantsegmentatie   dienstverlening   customer experience   data-analyse   klantinzicht   communicatiestrategie   klantrelaties   klantonderzoek   implementatie   persoonlijke benadering   customer journey   contextmapping   personalisatie   klantbehoefte   klantgedrag   marketing   storytelling   klantbehoud   privacy   multichannel   ethiek   empathie   klantloyaliteit   digitale transformatie   organisatieverandering   contentmarketing   tone of voice  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789089653970
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:20-6-2018
Hoofdrubriek:Communicatie en media, Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Werken met profielen en persona’s - 'Een waardevol boek'
Gabriëlle de Sain | 26 november 2018
Een profiel of persona opstellen helpt je bij het beter begrijpen van je klanten. Je realiseert meer doelstellingen dan ooit tevoren. Het klinkt als een magisch recept voor succes.
Lees verder
recensie
Werken met profielen en persona’s - 'Een compleet overzicht'
Sigrid van Iersel | 24 oktober 2018
Zijn je klanten koopjesjagers, vaste klanten of toevallige binnenlopers? En zijn het dan impulsaankopers of big spenders? Hoe beter je weet met wie je te maken hebt, hoe beter je daarop je aanbod kunt afstemmen.
Lees verder

Over Boudewijn Bugter

Boudewijn Bugter (1978) is adviseur en directeur bij theRevolution. Hij ontdekte in twintig jaar advieswerk in bedrijfsleven en vooral (semi-)overheid zijn roeping: werken aan een maatschappij waarin iedereen mee kan doen. Vanuit die roeping startte hij zijn advies- en onderzoeksbureau. Met zijn collega's helpt Boudewijn publieke organisaties om anders te kijken, te denken en te werken. Om maatschappelijke vraagstukken aan te pakken met effectieve interventies. En om hun dienstverlening te verbeteren vanuit sterkere relaties met mensen en echt begrip van hun behoeften. 

Andere boeken door Boudewijn Bugter

Bekijk alle boeken

Over Natanja de Bruin

Natanja de Bruin is adviseur bij onderzoeks- en adviesbureau Customer Revolution. Zij helpt opdrachtgevers om hun service te verbeteren en vernieuwen op basis van inzicht in klanten, hun leefwereld en hun ervaring. (Foto: Emmily B)

Andere boeken door Natanja de Bruin

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord 7
Inleiding – Het goede van hokjesdenken 8

Hoofdstuk 1 | Profielen en persona’s, een introductie 16
1.1 Kijken door de ogen van de klant 17
1.2 Van marktsegmentatie naar focus op individuele klanten 19
1.3 Profielen: inhoudelijke service op maat, data driven en gepersonaliseerd 21
1.4 Persona’s: storytelling en bejegening op maat 23
1.5 Bij welke vraagstukken gebruik je profielen en persona’s? 24
1.6 Wat levert het gebruiken van profielen en persona’s op? 27

Hoofdstuk 2 | Profielen en persona’s ontwikkelen voor een klantgerichte organisatie: achtergrond en aanpak 30
2.1 De context: profielen en persona’s als het hart van de klantgerichte organisatie 31
2.2 Van context via theorie naar de leidende principes onder onze aanpak 41
2.3 Profielen en persona’s ontwikkelen en implementeren in 6 stappen 47

Hoofdstuk 3 | Start met een ‘challenge brief’ 52
3.1 Schrijf een goede ‘challenge brief’ 53
3.2 Plannen en managen 61
3.3 Organiseer een kickoffbijeenkomst 62
3.4 Wat levert het uitwerken van deze leidraad op? 63

Hoofdstuk 4 | Discover: Stap 1
Je klanten verkennen en herkennen: met wie heb je te maken? 66
4.1 Je klanten verkennen om ze te kunnen herkennen 67
4.2 Kwantitatief verkennend onderzoek 68
4.3 Kwalitatief verkennend onderzoek 74
4.4 Van verkenning naar herkenning, van data naar inzicht 79

Case:
Scherper gericht beleid en betere communicatie bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap 81

Hoofdstuk 5 | Discover: Stap 2
Voorlopige ordening & hypotheses over segmentatie 84
5.1 Waarom een ordening zo nauw luistert 85
5.2 Criteria voor een goede ordening 87
5.3 Klantgroepen definiëren: enkelvoudig en meervoudig ordenen 87
5.4 Voorlopige ordening opstellen en hypotheses formuleren 92

Case:
Beter begrip van situatie en context van studenten en medewerkers van de Vrije Universiteit Amsterdam 97

Hoofdstuk 6 | Discover: Stap 3
Toetsen van hypotheses en verdiepen van inzicht 106
6.1 Inzichten verdiepen met contextmapping: de theorie 107
6.2 Doel: rijke informatie destilleren uit alledaagse ervaringen 108
6.3 Tools en technieken om ‘rich experience information’ te achterhalen 112
6.4 Proces: samen met klanten werken aan écht inzicht 114
6.5 Praktisch aan de slag met contextmapping: stappenplan 115

Case:
Empathie in de interne dienstverlening van de afdelingen ICT en Bedrijfsvoering van de Veiligheidsregio Fryslân 126

Hoofdstuk 7 | Define: Stap 4
Ordening en naamgeving bepalen 130
7.1 Stap 1: Maak een uitputtende lijst van mogelijke klantprofielen 131
7.2 Stap 2: Bepaal de definitieve ordening van klantgroepen 132
7.3 Stap 3: Bepaal de naam of titel 135
7.4 Stap 3: De kapstok bepalen 136

Case:
Rotterdammers met een bijstandsuitkering gerichter en persoonlijker begeleiden naar werk 142

Hoofdstuk 8 | Design: stap 5
Ontwerpen en valideren van profielen en persona’s 150
8.1 Detailinvulling profielen 151
8.2 Detailinvulling persona’s 152
8.3 Zelf aan de slag: handvatten voor de invulling van je persona’s 167
8.4 Het valideren van persona’s: feedback verzamelen 168
8.5 Opmaak van de persona 169

Case:
Mensen met problematische schulden beter van dienst zijn door klantprofielen van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid 174

Hoofdstuk 9 | Deliver: Stap 6
Implementatie van profielen en persona’s 182
9.1 Waarom de implementatie geen ABC’tje is 183
9.2 Blauwdruk voor een gedegen implementatieprogramma 185
9.3 Zelf aan de slag met de implementatie 190

Case:
300 miljoen persoonlijke versies van de streaming videodienst Netflix 203

Hoofdstuk 10 | “U wilt profileren. Mag dat?”
Dilemma’s en handvatten rond ethiek en privacy 204
10.1 Ethische dilemma’s, valkuilen en gevaren 205
10.2 Wetgeving: rechten, regels en richtlijnen 211
10.3 Voldoen aan de wettelijke eisen: waar moet je op letten? 217

Slot 223
Dankwoord 224
Over de auteurs 226
Bronnen 228
Literatuurlijst 230

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • De gelabelde
    Dilara Bilgic
    De gelabelde
    € 24,99
  • Fifty Quick Ideas to Improve Your User Stories
    Gojko Adzic
    Fifty Quick Ideas to Improve Your User Stories
    € 36,85
  • Haalt de universiteit 2040?
    Bert van der Zwaan
    Haalt de universiteit 2040?
    € 24,99
  • Mediarelaties en persvoorlichting
    Chris Aalberts
    Mediarelaties en persvoorlichting
    € 41,00
  • Doendenken
    Vera Winthagen
    Doendenken
    € 19,95
  • Dare to Ask
    Els Dragt
    Dare to Ask
    € 19,99

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Werken met profielen en persona’s

        Werken met profielen en persona’s
        Boudewijn Bugter , Natanja de Bruin
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Werken met profielen en persona’s

        Verwijder uw beoordeling