Gamedidactiek 2
Gamificeren met zelfgemaakte formatieve computerspellen
Samenvatting
Leerlingen hebben behoefte aan feedback. Ze willen weten of ze goed bezig zijn en waar de kennis en of vaardigheden tekort schieten. In een klas is meestal maar één docent. Dat maakt het geven van persoonlijke feedback lastig.
Computerspelletjes kunnen hier een uitkomst bieden. Leerlingen vinden spelletjes vaak leuk en uitdagend. Als we nu slimme spelletjes ontwerpen, kunnen we die gebruiken om de leerling van feedback te voorzien, en tegelijkertijd te motiveren.
Dit boek biedt eerst een structuur om lesinhoud op te delen in onderdelen. Vervolgens analyseren we de onderdelen en bekijken wat voor spellen daar het beste bij passen. Steeds maken we gebruik van eenvoudige computerspellen, die we als docent daadwerkelijk zelf kunnen realiseren, zonder dat we hoeven te programmeren. Zo bouwen we, stap voor stap, een compleet arrangement van formatieve toetsspellen bij een specifieke les of cursus.
Specificaties
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht