Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

101 marketingvragen juridisch beantwoord

(Belgisch recht)

Specificaties
Paperback, 326 blz. | Nederlands
Intersentia | 4e druk, 2021
ISBN13: 9789400013438
Rubricering
Hoofdrubriek : Juridisch
Juridisch : Bestuursrecht
Intersentia 4e druk, 2021 9789400013438
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalikeverpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Is direct marketing wel mogelijk onder de GPDR?

Het aanbieden van goederen en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn.

De vierde herziene editie van het boek 101 marketingvragen juridisch beantwoord gaat nader in op al deze vragen en geeft een antwoord vanuit de verschillende takken van het recht.

Deze editie is aangevuld met vragen over actuele onderwerpen zoals influencer marketing en de toepassing van de Algemene Verordening Gegevensbescherming of GDPR. Vele praktijkvoorbeelden en cases werden geactualiseerd.

Zo gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en leiden telkens tot een concrete oplossing.

De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s:
- correcte informatie en misleidende reclame;
- vergelijkende reclame;
- prijsverminderingen en solden;
- loterijen, kansspelen en wedstrijden;
- gezamenlijk aanbod of koppelverkoop;
- verkoopmethoden buiten de onderneming;
- verkoop met verlies;
- auteursrecht;
- merken;
- privacy (AVG of GDPR)
- sociale media;
- sancties.

Specificaties

ISBN13:9789400013438
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:326
Uitgever:Intersentia
Druk:4
Verschijningsdatum:8-9-2021
Hoofdrubriek:Bestuursrecht

Over Tom Heremans

Tom Heremans behaalde achtereenvolgens een licentiaat in de rechten aan de VU Brussel (1991), een postgraduaat economisch recht aan de Université Libre de Bruxelles (1993) en een LL.M. aan de Universiteit van Californië, Los Angeles (1998). Momenteel is hij advocaat-vennoot bij CMS DeBacker met een expertise in intellectuele eigendom, technologie, media & telecom en handelsrecht. Daarnaast is hij lector aan de Hogeschool Universiteit Brussel in verband met de wettelijke aspecten van marketing en inzake domeinnaamrecht. Verder is hij voormalig voorzitter van de Beneluxvereniging voor Merken- en Modellenrecht (B.M.M.), lid van de Belgische Vereniging voor de Bescherming van het Auteursrecht en lid van de International Trademark Association (INTA). In 2006 won hij de Wim Mak Award van de B.M.M. Tot slot is hij (co-)auteur van verschillende boeken en artikelen over de vakgebieden waarin hij actief is. Hij treedt ook regelmatig op als spreker op nationale en internationale congressen.

Andere boeken door Tom Heremans

Inhoudsopgave

1. Correcte informatie en misleidende reclame (p. 1)
2. Vergelijkende reclame (p. 33)
3. Prijsverminderingen en solden (p. 57)
4. Gezamenlijk aanbod of koppelverkoop? (p. 81)
5. Verkoop buiten de onderneming (e-commerce, verkoop aan huis) (p. 91)
6. Verkoop met verlies (p. 109)
7. Loterijen, kansspelen, wedstrijden (p. 125)
8. Auteursrecht (p. 151)
9. Merken (p. 191)
10. Privacy ("GDPR") (p. 231)
11. Sociale media (p. 271)
12. Sancties (p. 291)

Bijlage (p. 311)

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        101 marketingvragen juridisch beantwoord