Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De nieuwe megatrends

Helder zien in ontwrichtende tijden

Specificaties
Paperback, 300 blz. | Nederlands
Scriptum | 1e druk, 2022
ISBN13: 9789463192569
Rubricering
Hoofdrubriek : Mens en maatschappij
Juridisch : Mens en maatschappij
Scriptum 1e druk, 2022 9789463192569
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Rond de eeuwwisseling bereidden mensen over de hele wereld zich voor op de millenniumbug, die de wereldeconomie op de knieën zou dwingen. In plaats van een plotselinge ontwrichting gleed de mensheid geleidelijk af naar twee decennia van economische en ecologische onrust, extremisme en verdeeldheid, allemaal tegen de achtergrond van een nieuwe mondiale en digitale beschaving.

Geïnspireerd door John Naisbitts klassieke boek Megatrends uit 1982, gebruikt Salzman haar patroonherkenningstechnieken om de krachten te identificeren die op het punt staan om de komende twee decennia vorm te geven.

Salzman navigeert behendig tussen tijdvakken en legt verbinding tussen het bedrijfsleven, de maatschappij, het consumentisme, familie en entertainment. Haar voorspellingen zijn boeiende lectuur voor iedereen die de vormgeving en het weefsel van het volgende tijdperk wil begrijpen, dat, zo betoogt Salzman, vooral gekenmerkt zal worden door zijn meedogenloze tempo en door technologie gedreven onzekerheid.

Specificaties

ISBN13:9789463192569
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:300
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:22-12-2022
ISSN:

Expertrecensies (1)

De nieuwe megatrends - ‘Een prachtig boek’
Peter de Roode | 17 mei 2023
Marian Salzman is als een reisleidster. Ze neemt de lezer van ‘De nieuwe megatrends’ meenaar de toekomst waarin er weinig tot geen privacy is.De trends die ze signaleertvoorziet ze van uitgebreid commentaar. Bovendien stelt ze de vraag in hoeverre die de lezer en zijn perceptie zullen beïnvloeden. Een fascinerend boek om te lezen. 
Lees verder

Over Marian Salzman

Marian Salzman, door Forbes uitgeroepen tot een van ’s werelds top vijf trendspotters, werkt al meer dan drie decennia aan de frontlinie van reclame, public relations en technologie. Nadat ze medeoprichter was van het eerste online marktonderzoeksbureau, heeft ze gewerkt als communicatiemanager bij bedrijven in de VS en Europa. In de jaren negentig woonde en werkte zij in Nederland.

Andere boeken door Marian Salzman

Inhoudsopgave

Woord vooraf
Voorwoord bij de Nederlandse editie
Inleiding: Trends signaleren

Deel één Het grotere geheel
1 De bug en het virus
2 2000-2019: Een langzame glijbaan
3 Waarheden over het klimaat
4 De chaos van het nu
5 Verdeeld Amerika
6 China komt in beweging

Deel twee Hoe wij leven
7 Wie zit je er in je reddingsboot?
8 Grenzen overschrijden en verleggen
9 Klein is het nieuwe groot
10 De luxe van vrijheid en tijd
11 De ongelijkheid van rijkdom

Deel drie Wie we zijn
12 Is de toekomst echt vrouwelijk
13 Jongensproblemen
14 Loskomen van gender- en cis-gelijkwaardigheid
15 Me, Myself, and I

Deel vier What’s next?
16 Onze wereld in 2038

Conclusie: Wat zit er voor mij in het vat?
Dankwoord
Noten
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De nieuwe megatrends