Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The flight of the creative class

The new global competition for talent

Specificaties
Gebonden, 326 blz. | Engels
HarperCollins Publishers | 1e druk, 2005
ISBN13: 9780060756901
Rubricering
Hoofdrubriek : Economie
Juridisch : Management
HarperCollins Publishers 1e druk, 2005 9780060756901
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Voor de eerste keer hebben de Verenigde Staten te maken met het gevaar het meest cruciale economische voordeel te verliezen: het status van 's werelds grootste talentenmagneet', zegt Richard Florida. Waar Amerika ooit de eerste bestemming voor buitenlandse studenten was en de laatste stop voor wetenschappers, ingenieurs, musici en ondernemers die wensten deel te nemen in de meest robuuste en creatieve economieën, is het nu slechts een plaats onder velen geworden.

Florida's 3 T's van economische ontwikkeling (technologie, talent en tolerantie) namen hem mee de wereld rond en weer terug, door een internationaal debat over de oorzaken en gevolgen van welvaart, ontwikkeling en innovatie op lange termijn. 'The flight of the creative class' neemt de argumenten van de auteur naar het volgende niveau, waarbij uitgelegd wordt hoe dezelfde condities die regionale economische ontwikkelingen, uitwisseling van talent en het loslaten van menselijke creativiteit beïnvloeden, uitgespeeld worden op mondiaal niveau.

Specificaties

ISBN13:9780060756901
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:326
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Creativiteit als concurrentiefactor
Pierre Pieterse | 14 november 2006
Onder de titel The Creativity Exchange is Richard Florida ook aan het bloggen geslagen. Florida is de auteur van twee opmerkelijke boeken: The Rise of the Creative Class uit 2002, gevolgd door The flight of the creative class uit 2005. The Rise of the Creative Class beschrijft een belangrijke trend beschrijft, namelijk de opkomst van een klasse mensen die de maatschappij naar zijn hand weet te zetten. Mensen die op uiterst creatieve wijze kennis gebruiken nieuwe vormen te creëren. Nieuwe samenlevingsvormen, maar ook nieuwe werkvormen. Ondernemingen zullen er rekening mee moeten houden dat de huidige organisatievormen van onderaf worden uitgehold. De gevolgen van deze onmiskenbare trend – creativiteit als belangrijkste concurrentiefactor en de daaruit volgende jacht op talent op mondiale schaal - worden uitgewerkt in het boek The Flight of the Creative Class, en nu dus ‘real time’ bijgehouden op het weblog The Creativity Exchange.
Lees verder

Inhoudsopgave

1. The flight of the creative class

Part 1: The creative age

2. Creativity matters
3. The open society

Part 2: The global competition for talent

4. The closing of America?
5. The new competitors.
6. Regions on the rise

Part 3. Losing our way

7. Creative class war
8. Divided we fall
9. Building a creative society

Appendix A: Global creativity by the numbers
Appendix B: Measuring the class divide
Notes
Acknowledgements
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The flight of the creative class