Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Harry Potter - The Story of a Global Business Phenomenon

Specificaties
Gebonden, 213 blz. | Engels
Palgrave Macmillan | 1e druk, 2008
ISBN13: 9780230203235
Rubricering
Juridisch : Management
Palgrave Macmillan 1e druk, 2008 9780230203235
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

Miljoenen Harry Potter boeken zijn er de afgelopen jaren verkocht, waardoor J.K. Rowling de best verdienende auteur in de literaire geschiedenis is. Waarom werd Harry Potter zo succesvol? Wat is de aantrekkingskracht? Wat zijn de eigenschappen van Harry Potter die het merk maken? Waarom stonden klanten midden in de nacht in lange rijen om de boeken te kopen?

In dit fascinerende boek analyseert Susan Gunelius ieder aspect van het fenomeen Harry Potter, waaronder de prijzenoorlog, geheime locaties voor voorraad, merchandise, het sociale netwerk, mond-tot-mond reclame en onafgebroken marketing, merkwaarde en het Harry Potter pretpark.

Dit is niet louter het verhaal van meest succesvolle merk ooit, maar tevens een onderzoek of een ongekend succes als dit wel of niet herhaald kan worden.

Specificaties

ISBN13:9780230203235
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:213
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Inhoudsopgave

Preface
Acknowledgements

Introduction - The Making of a Global Literary Phenomenon

1. The book that lived
2. The value of a good product: setting the stage for marketing and promotion
3. The buzz begins
4. Harry Potter as a powerful brand: an education in marketing and promotion
5. Harry Potter's influence on print publishing
6. Harry Potter's influence on movies and television
7. Harry Potter's influence on retail
8. Harry Potter's influence on merchandising
9. Harry Potter's influence online
10. Harry Potter becomes a theme park
11. Harry Potter's global business and personal impact
12. Predecessors to Harry Potter's success: who else has gotten it right or wrong?
13. What is next for Harry Potter and the world affected by the boy who lived?
14. Conclusion: recreating a literary phenomenon

Bibliography
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Harry Potter - The Story of a Global Business Phenomenon