Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Whuffie Factor

Using the power of social networks to build your business

Specificaties
Gebonden, 312 blz. | Engels
Crown | 1e druk, 2009
ISBN13: 9780307409508
Rubricering
Crown 1e druk, 2009 9780307409508
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Iedereen kent de blogs en sociale netwerken zoals Hyves, Facebook en Twitter en weet iemand te noemen die via deze platforms een groot netwerk of klanten heeft geworven. Iedereen wil hands-on en interactief zijn, maar wat betekent dat nu eigenlijk?

Het boek 'The Whuffie Factor' laat zien hoe u een serieuze speler wordt in de wereld van web 2.0. Dit is echter niet het zoveelste boek over online marketing. De eerste impuls van veel mensen is er wat euro's tegenaan te gooien. Tara Hunt beschrijft in dit boek dat dat echter niet de juiste manier is om met web 2.0 om te gaan. Geld is niet het kapitaal in online communities, het is whuffie (sociaal kapitaal) waar het om draait.
'The Whuffie Factor' biedt een strategische kaart en specifieke tactieken voor de bijzondere wereld van online communities, die zich continu ontwikkelt.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780307409508
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:312
Uitgever:Crown
Druk:1

Expertrecensies (1)

recensie
The Whuffie Factor
Perry Oostrum | 7 april 2010
Bijna iedereen weet van het bestaan van blogs, Twitter en andere sociale netwerken en heeft weleens gehoord van iemand die ze heeft gebruikt om er een enorm klantenbestand mee op te bouwen. Iedereen zou dat zelf ook wel willen doen: aan het roer staan en interactief zijn. Maar wat houdt dat precies in? En hoe doe je dat? Red je het met het investeren van geld in online communities, een aanpak die je uit de 'oude wereld' kan verwachten? Tara Hunt laat in 'De whuffie factor' zien dat geld niet het kapitaal is dat gebruikt wordt in online communities. Het is whuffie, sociaal kapitaal. Hoe je deze vorm van kapitaal vergaart is de kern van dit boek. Hunt ontdekte dat online succes niet begint door een product uit te geven of een dienst te verlenen. Succes komt met het bouwen van communities en er vervolgens deel van uitmaken. Voor menigeen is dat een wel heel andere kijk op het doen van zaken…
Lees verder

Over Tara Hunt

Tara Hunt heeft de afgelopen vijftien jaar besteed aan zowel het deelnemen aan als het bouwen van online communities. Tara Hunt begrijpt hoe het participatieve web al onze relaties verandert. Ze gelooft niet in advertenties of het creëren van sterke merken, alleen in de kracht van het opbouwen van relaties. Tara Hunt blogt op HorsePigCow, is aanwezig op Twitter onder de naam MissRogue, plaatst een groot aantal zelfportretten op Flickr, kan gelokaliseerd worden op Dopplr, probeert van haar Facebook-verslaving af te komen, heeft haar cv op Emurse en LinkedIn staan en is eigenlijk zo open als iemand online maar kan zijn.

Andere boeken door Tara Hunt

Inhoudsopgave

1. How to be a social capitalist
2. The power of community marketing
3. Turn the bullhorn around and create continuous conversations with customers
4. Building whuffie by listening to and integrating feedback
5. Become part of the communities you serve
6. Depositing into and withdrawing from your whuffie account
7. Be notable: eleven ways to create amazing customer experience
8. Embrace the chaos
9. Find your higher purpose
10. Whuffie IRL*
* in real life

Notes
Acknowledgements
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Whuffie Factor