Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Maslow business reader

Specificaties
Gebonden, 324 blz. | Engels
John Wiley & Sons | 0e druk, 2000
ISBN13: 9780471360087
Rubricering
Juridisch : Management
John Wiley & Sons 0e druk, 2000 9780471360087
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

In een tijdperk waarin voortdurend nieuwe theorieën worden bedacht om organisatie te helpen hun functioneren te verbeteren is het soms verstandig terug te grijpen naar oudere inzichten, die hun waarde door de tijden heen bewezen hebben. De tijdloze ideeën van Abraham Maslow zijn hiervan een voorbeeld. Maslow is bekend geworden door zijn behoeftehiërarchie.

In 'The Maslow Business Reader' zijn Maslows belangrijkste artikelen over motivatie bijeengebracht. Achter zijn ideeën ligt de gedachte dat organisaties besturen door middel van een mechanische benadering fundamenteel indruisen tegen de menselijke aard. De verzameling artikelen vormt dan ook een ernstige waarschuwing voor managers die organisaties op rationele wijze willen leiden en de efficiency willen maximaliseren. Volgens Maslow hebben ondernemingen meer te winnen als zij gebruik maken van de talenten van de medewerkers die er werken. Deze bundeling herinnert ons er nog eens aan dat mensen in de huidige eeuw aan de basis staan van succes van organisaties.

Specificaties

ISBN13:9780471360087
Trefwoorden:leiderschap, motivatie
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:324
Druk:0
Hoofdrubriek:Management

Over Abraham Maslow

Abraham H. Maslow (1908-1970) was aanvankelijk aanhanger van het behaviorisme, maar ontwikkelde in de jaren zestig de humanistische psychologie, ook wel bekend als de Third Force Psychology of de theorie van de toenemende behoefte. In 1943 gepubliceerde hij een hiërarchische ordening van behoeften; de bekende behoeftepiramide van Maslow.

Andere boeken door Abraham Maslow

Inhoudsopgave

SELF-ACTUALIZING WORK
The Hierarchy of Needs
The Attitude of Self-Actualizing People to Duty, Work, Mission
Additional Notes on Self-Actualization, Work, Duty, and Mission
Self-Actualized Duty
Creativity in Self-Actualizing People
Some Basic Propositions of Growth and Self-Actualization Psychology
Notes on Self-Esteem in the Workplace
The Human Side of Enterprise
The American Dynamic
Dangers of Self-Actualization

MANAGEMENT AND LEADERSHIP ISSUES
The Necessity for Enlightened Management Policies
The Good Enlightened Salesman and Customer
Further Notes on Salesmen and Customers
Managerial Stuff
Memorandum on Salesmen and Salesmanship
Notes on the Entrepreneur
By-Products of Enlightened Management
Leaders, Pawns, and Power
Communication: Key to Effective Management
The Dynamics of American Management
Theory Z

CREATIVITY AND INNOVATION
The Creative Attitude
A Holistic Approach to Creativity
Emotional Blocks to Creativity
The Need for Creative People
Notes on Creativeness
Addition to the Notes on the Creative Person
Our Aesthetic Needs: Exploratory Notes

MOTIVATION AND BEHAVIOR
A Theory of Human Motivation
Is All Behavior Motivated?
Deficiency Motivation and Growth Motivation
Management as a Psychological Experiment
The Jonah Complex: Understanding Our Fear of Growth

Epilogue
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Maslow business reader