, ,

Wharton on Making Decisions

Specificaties
Paperback, 340 blz. | Engels
John Wiley & Sons | 2e druk, 2004
ISBN13: 9780471689386
Rubricering
Juridisch : Management
John Wiley & Sons 2e druk, 2004 9780471689386
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Gedeeltelijk georganiseerd door Wharton's Risk Management en Decision Processes Center, brengt het boek toonaangevende onderzoekers van Wharton's bedrijfsfaculteit samen die laten zien hoe de nieuwste benaderingen van besluitvorming kunnen worden toegepast vanuit vier verschillende invalshoeken: de persoonlijke, die van de leidinggevende, die van de onderhandelaar en die van de consument. Elk hoofdstuk beschrijft hoe beslissingen feitelijk worden genomen, presenteert het ideale scenario en verschaft vervolgens praktische suggesties voor eventuele verbetering.

Specificaties

ISBN13:9780471689386
Trefwoorden:besluitvorming
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:340
Druk:2
Hoofdrubriek:Management

Inhoudsopgave

Chapter 1. A Complex Web of Decisions (Stephen J. Hoch and Howard C. Kunreuther).
PART I. PERSONAL DECISION MAKING.

Chapter 2. The Emotional Nature of Decision Trade-Offs (Mary Frances Luce, John W. Payne and James R. Bettman).

Chapter 3. Bumbling Geniuses: The Power of Everyday Reasoning in Multistage Decision Making (Robert J. Meyer and J. Wesley Hutchinson).

Chapter 4. Choosing Variety (Barbara E. Kahn and Andrea Morales)

PART II. MANAGERIAL DECISION MAKING.

Chapter 5. Combining Models with Intuition to Improve Decisions (Stephen J. Hoch).

Chapter 6. Reflective versus Expedient Decision Making: Views from East and West (Karen A. Jehn and Keith Weigelt).

Chapter 7. Decision Making in Complex Environments: New Tools for a New Age (Paul R. Kleindorfer).

Chapter 8. Managing Frames to Make Better Decisions (Paul J.H. Schoemaker and J. Edward Russo).

PART III. MULTIPARTY DECISION MAKING.

Chapter 9. Strategic Learning and Teaching (Colin F. Camerer and Teck H. Ho).

Chapter 10. Reputations in Negotiation (Steven Glick and Rachel Croson).

Chapter 11. Deception in Negotiations (Maurice E. Schweitzer).

Chapter 12. Electronic Bargaining: The Perils of E-Mail and the Promise of Computer-Assisted Negotiations (G. Richard Shell).

PART IV. IMPACT OF DECISION MAKING ON SOCIETY.

Chapter 13. A Change of Heart: Unexpected Responses to Medical Testing (John Hershey and David A. Asch).

Chapter 14. Values and Decisions (J Irwin and Jonathan Baron).

Chapter 15. Protective Decisions: Fear or Prudence (Howard C. Kunreuther).

Chapter 16. Learners or Lemmings: The Nature of Information Cascades (Felix Oberholzer-Gee).

Chapter 17. Split Personality: Inconsistencies in Private and Public Decisions (Mark V. Pauly).

Notes.

Index.

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wharton on Making Decisions