Children′s Reading Problems – Psychology and Education
Psychology and Education
Samenvatting
A surprisingly large number of otherwise `normal′ children have problems learning to read, and these difficulties can produce disastrous consequences. Can we isolate the causes of reading problems? How can we best help backward readers? Peter Bryant and Lynette Bradley, in a trenchant and convincingly argued critique, show that many of the existing psychological explanations of reading problems are based on flawed research and on entirely inadequate evidence.
Specificaties
Inhoudsopgave
<p>1. What is the Problem?.</p>
<p>2. Getting the Evidence Right.</p>
<p>3. Is there a Deficit?.</p>
<p>4. Awareness of Sounds and Reading.</p>
<p>5. Does the Way Backward Readers Read and Spell Reflect the Way they Think?.</p>
<p>6. Dyslexia, Dyslexia′s.</p>
<p>7. Two Ways of Teaching Backwards Readers.</p>
<p>8. The Two Methods in Practice.</p>
<p>Epilogue.</p>
<p>References.</p>
<p>Index.</p>
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht