,

E-Commerce & V-Business

Business models for global success

Specificaties
Ingenaaid, 380 blz. | Engels
Butterworth Heinemann | 2e druk, 2007
ISBN13: 9780750664936
Rubricering
Juridisch : Management
Butterworth Heinemann 2e druk, 2007 9780750664936
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

'E-Commerce and V-Business' onderzoekt de invloed van internet en betrokken technologieën op twee gerelateerde aspecten: elektronische commercie en virtuele organisatie. Door een combinatie van recente theorie en empirisch bewijs te gebruiken, demonstreert het boek hoe vooruitdenkende organisaties aanzienlijke strategische voordelen behalen met nieuwe businessmodellen op dit gebied. Dergelijke modellen vergen een omslag in het denken over vele aspecten van de traditionele bedrijfsvoering. 'E-Commerce and V-Business' behandelt veel van de kritieke en eigentijdse kwesties die uit deze nieuwe ontwikkelingen voortkomen.

Specificaties

ISBN13:9780750664936
Taal:Engels
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:380
Druk:2
Hoofdrubriek:Management

Inhoudsopgave

List of contributors
Preface

Section One: Recognising the potential of e-business
1. Business transformation on the Internet
2. Online delivered content: concept and business potential
3. Digital intermediation in electronic commerce: the eBay model
4. E-business and the intermediary role of virtual communities
5. Measuring the effectiveness of e-commerce web sites
6. Business impacts of the Internet for small and medium sized enterprises
7. Industry transformation in e-commerce: web diffusion in travel agencies

Section Two: Shaping the virtual organization
8. Defining the virtual organization
9. Interorganizational systems to support strategic collaboration between firms
10. Structure, strategy and success factors for the virtual organization
11. Management support for the modular virtual organization: KLM distribution
12. Knowledge and teamwork in the virtual organization
13. The contribution of Internet electronic commerce to advanced supply chain reform: a case study
14. Virtuality in the IT industry
15. Recognising the limitations of virtual organizations

Citation index
Subject index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        E-Commerce & V-Business