The Effective Executive
Samenvatting
Effectieve managers verstaan de kunst om 'de dingen goed gedaan te krijgen'. Peter Drucker onderscheidt vijf vaardigheden die essentieel zijn voor effectiviteit, namelijk goed time management, resultaatgerichtheid, concentratie op de kracht van een team of organisatie, het stellen van prioriteiten en effectieve besluitvorming.
'The Effective Executive' leert hoe u deze vaardigheden kunt aanleren en hoe u het best gebruik maakt van talent, intelligentie, creativiteit en kennis. Het boek leert u het beste halen uit uw medewerkers én uit uzelf.
'The Effective Executive' verscheen voor het eerst in 1966. Sindsdien is het boek in meer dan dertig talen verschenen en talloze malen herdrukt. Ondanks dat het boek 40 jaar geleden is geschreven zijn Peter Druckers pragmatische inzichten over managersvaardigheden nog steeds universeel en blijvend actueel.
Specificaties
Inhoudsopgave
Preface
1. Effectiveness Can Be Learned
2. Know Thy Time
3. What Can I Contribute?
4. Making Strength Productive
5. First Things First
6. The Elements of Decision-making
7. Effective Decisions
Conclusion: Effectiveness Must Be Learned
Index
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Net verschenen
Rubrieken
- Aanbestedingsrecht
- Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- Accountancy
- Algemeen juridisch
- Arbeidsrecht
- Bank- en effectenrecht
- Bestuursrecht
- Bouwrecht
- Burgerlijk recht en procesrecht
- Europees-internationaal recht
- Fiscaal recht
- Gezondheidsrecht
- Insolventierecht
- Intellectuele eigendom en ict-recht
- Management
- Mens en maatschappij
- Milieu- en omgevingsrecht
- Notarieel recht
- Ondernemingsrecht
- Pensioenrecht
- Personen- en familierecht
- Sociale zekerheidsrecht
- Staatsrecht
- Strafrecht en criminologie
- Vastgoed- en huurrecht
- Vreemdelingenrecht