The Nature of Business

Redesigning for resilience

Specificaties
Paperback, 208 blz. | Engels
Bloomsbury Publishing | 1e druk, 2012
ISBN13: 9780857840486
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
Bloomsbury Publishing 1e druk, 2012 9780857840486
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

This enlightening book sets out a new business paradigm to help inspire businesses to thrive. In The Nature of Business, management consultant Giles Hutchins presents the challenges to the prevailing 'business as usual' model, explains the pressing need for transformational change, and reveals the concepts and mindsets necessary to inspire the businesses of tomorrow. Going beyond current approaches to responsible and green business, Hutchins focuses on the emergence of new ways of operating and creating value in an increasingly volatile and interconnected world.

He makes the compelling case that the 'Firm of the Future' should seek to mimic behaviours and organisations found in nature, which offer fitting models for businesses capable of flourishing in chaotic and uncertain times. A firm of the future, he argues, builds resilience, optimises, adapts, integrates systems, navigates by values and supports life-building activities. It is a business inspired by nature.

Showcasing the pioneers of the new paradigm through examples and case studies, The Nature of Business presents the tools and techniques required to effect the transformation to a business fit for purpose and fit for the future.

Specificaties

ISBN13:9780857840486
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Druk:1
Verschijningsdatum:20-9-2012
Hoofdrubriek:Management

Over Giles Hutchins

Giles Hutchins is een baanbrekende man van de praktijk en tevens een vooruitstrevende senior adviseur op het gebied van (r)evolutie van organisatie- en leiderschapsbewustzijn en ontwikkelingsbenaderingen die persoonlijke, organisatorische en systemische wendbaarheid en vitaliteit vergroten. Hij is auteur van verschillende publicaties over leiderschap en organisatieontwikkeling en van de boeken The Nature of Business (2012), The Illusion of Separation (2014) en Future Fit (2016). De afgelopen 25 jaar was hij internationaal actief als management consultant en vervulde hij de functie head of practice bij KPMG. Hij was tevens global sustainability director voor Atos, een technologiemultinational met meer dan 100.000 werknemers. Hij heeft organisaties over de hele wereld en in alle sectoren helpen transformeren, is geïnterviewd door de BBC en adviseert een aantal vooruitstrevende leiderschapsinstituten. Hij levert bijdragen aan internationaal onderzoek van businessschools, leidt diepgaande ‘Learning Journeys’ op het gebied van transformatie, is voorzitter van The Future Fit Leadership Academy, medeoprichter van Regenerators en Biomimicry for Creative Innovation en tevens een executive coach voor senior leiders. Hij runt een centrum voor ‘immersive leadership’ in de buurt van Londen dat beschikt over een oud bosgebied van 60 hectare groot.

Andere boeken door Giles Hutchins

Net verschenen

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        The Nature of Business