Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Leren Zien

Waardecreatie door het in kaart brengen van de value stream en het elimineren van verspilling

Specificaties
Paperback, 102 blz. | Nederlands
Lean Management Instituut | 1e druk, 2003
ISBN13: 9780974322520
Rubricering
Juridisch : Management
Lean Management Instituut 1e druk, 2003 9780974322520
Verwachte levertijd ongeveer 5 werkdagen

Samenvatting

Just-in-Time is één van de elementen die Lean écht onderscheidt van andere aanpakken – en één van de elementen die het vaakst wordt misbegrepen! Het werkboek 'Leren Zien' was het eerste werkboek dat gepubliceerd werd door het Lean Global Network. Het leert je:

- je huidige problemen te leren zien in termen van een mismatch tussen de materiaalflow en de informatieflow in een Current State Map – fundamenteel anders dan process mapping
- enorme verbeteringen te ontwerpen door die twee flows te koppelen (door middel van flow, pull en nivellering) in een Future State Map
- de realisatie van de Future State Map te managen in gefocuste en behapbare implementatietrajecten

Dit is het eerste werkboek in een serie. De volgende werkboeken diepen de Future State-verbeteringen (d.w.z. flow, pull en nivellering) verder uit.

'Leren Zien' verdient het om grondig bestudeerd te worden. Verspillingen ontstaan door die genoemde mismatch, dus precies die mismatch moeten we leren zien –vandaar de titel. Een veel voorkomend misverstand is dat ‘systeemdenken’ zou betekenen: ‘het proces van begin tot eind beschouwen’.

Als gevolg daarvan zijn veel brownpapersessies besteed aan het identificeren van afzonderlijke verspillingen en knelpunten waar vervolgens een actieplan uit gedestilleerd wordt. Écht Value Stream Mappen is iets totaal anders. Het leert je om de onderliggende systeemoorzaken (de mismatch) te herkennen en adresseren.

Specificaties

ISBN13:9780974322520
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:102
Druk:1
Verschijningsdatum:1-1-2003
Hoofdrubriek:Management

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Leren Zien