Neuromarketing For Dummies
Expert advice to help you apply neuromarketing techniques and drive business results!
Samenvatting
Neuromarketing is een multidisciplinair vakgebied waarin neuro-onderzoekers het brein bestuderen, en marketeers daarvan gebruik maken. Het is mogelijk te zien hoe het brein reageert op uw merk, product, advertentie, winkel, reclame en meer. Daarmee heeft u antwoord op de eeuwenoude vraag: Waarom kopen mensen iets?
'Neuromarketing For Dummies' borduurt voort op de jongste inzichten in de neurologie en laat zien hoe u neuromarketing ook voor uw bedrijf kunt laten werken.
Specificaties
Inhoudsopgave
Part I: The Brave New World of Neuromarketing
Chapter 1: What Neuromarketing Is and Isn't
Chapter 2: What We Know Now That We Didn't Know Then
Chapter 3: Putting Neuromarketing to Work
Chapter 4: Why Neuromarketing Matters
Part II: The Essence of Neuromarketing: The Nonconscious Mind of the Consumer
Chapter 5: The Intuitive Consumer: Nonconscious Processes Underlying Consumer Behavior
Chapter 6: The Central Role of Emotions in Consumer Responses
Chapter 7: New Understandings of Consumer Goals and Motivation
Chapter 8: Why We Buy the Things We Buy
Part III: Neuromarketing in Action
Chapter 9: Brands on the Brain
Chapter 10: Creating Products and Packages That Please Consumers' Brains
Chapter 11: Advertising Effectiveness
Chapter 12: The Shopping Brain and In-Store Marketing
Chapter 13: When Consumers' Brains Go Online
Chapter 14: Entertainment Effectiveness
Part IV: Measuring Consumer Response with Neuromarketing
Chapter 15: Traditional Approaches: Why Not Just Ask People?
Chapter 16: Neuromarketing Measures: Listening to Signals from the Body and the Brain
Chapter 17: Neuromarketing on a Budget: Inexpensive Ways to Learn from Your Customers
Chapter 18: Picking the Right Approach for Your Research Needs
Part V: Living with Neuromarketing: Practical and Ethical Considerations
Chapter 19: Five Things You Need to Know about Neuromarketing Studies and Measures
Chapter 20: A Pre-Flight Checklist for Successful Neuromarketing Studies
Chapter 21: Picking the Right Neuromarketing Partner
Chapter 22: Neuromarketing Ethics, Standards, and Public Policy Implications
Part VI: The Part of Tens
Chapter 23: Ten Mistaken Beliefs about Neuromarketing
Chapter 24: Ten Scientific Pillars Underlying Neuromarketing
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht

