Problem solving and decision making

Hard, soft and creative approaches (second edition)

Specificaties
Paperback, 320 blz. | Engels
Cengage | 2e druk, 2005
ISBN13: 9781861526175
Rubricering
Juridisch : Management
Cengage 2e druk, 2005 9781861526175
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

In deze nieuwe uitgave van het 'Problem solving and decision making', is Michael J. Hicks gericht op de behoefte aan een reeks van probleem oplossings- en besluitvormingsstrategieën, om de problemen van het moderne bedrijfsmilieu en het leven in het algemeen te behandelen.

De auteur geloof dat er geen enkel probleem oplossingsproces of -techniek bestaat, dat universeel toepasbaar is op alle probleemsituaties. Hij laat de processen zien die de meeste impact hebben op het verbeteren van onze probleem oplossingscapaciteiten, waarbij gedetailleerde achtergrondinformatie wordt gegeven, inclusief illustratieve case studies. Op deze manier wordt duidelijk hoe de verschillende benaderingen elkaar aanvullen, waardoor een compleet probleem oplossingssysteem wordt geboden die haast iedere probleemsituatie kan verhelpen.

Specificaties

ISBN13:9781861526175
Trefwoorden:probleemoplossen
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:320
Uitgever:Cengage
Druk:2
Hoofdrubriek:Management

Inhoudsopgave

Introduction

1. Problems, opportunities, decisions
2. Approaches to problem solving and the stages involved
3. Where has all our creativity gone?
4. Before problem solving
5. Data gathering
6. Problem identification
7. Ideation
8. Problem resolution
9. The next steps
10. Synetics
11. Soft systems methodology
12. Really complicated problems: the issues of tackling large complex problems
13. Group problem solving
14. Creativity, EQ, SQ, NLP, metaphors, etc.
15. Computer-aided problem solving
16. Other sources of information on problem solving

Appendices
Bibliography
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Problem solving and decision making