,

Meer weten over (effectief) leren

leraren als onderzoekers

Specificaties
Paperback, blz. | NL
Politeia NV | 1e druk, 2021
ISBN13: 9782509039194
Rubricering
Hoofdrubriek : Juridisch
Juridisch :
Politeia NV 1e druk, 2021 9782509039194
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Een vaak gehoorde oorzaak voor de tegenvallende resultaten met betrekking tot de onderwijskwaliteit is dat leraren onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd te werk gaan. Onderzoekers en lerarenopleiders klagen dan dat wetenschappelijke inzichten over ‘wat werkt’ niet voldoende worden toegepast op de klasvloer. Sommige leraren zouden een didactiek toepassen die niet spoort met de wetenschappelijke consensus. Dat alles roept vragen op rond de verwachtingen die we van leraren mogen hebben omtrent hun omgang met wetenschappelijke inzichten.

In welke mate kunnen we van leraren verwachten dat ze levenslang op de hoogte blijven van wetenschappelijke inzichten? Hoe vertalen zich deze inzichten van theorie naar praktijk? Moeten leraren nauwkeurige uitvoerders zijn van wat wetenschappers voorschrijven of mogen we van leraren een eigen onderzoekende praktijk verwachten? Draagt de leraar daarbij individuele verantwoordelijkheid, of hebben intermediairs, teamgenoten en leidinggevenden daarin ook een rol te spelen?

In dit nummer bieden we oriëntatie in deze moeilijke kwesties.

Specificaties

ISBN13:9782509039194
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Uitgever:Politeia NV
Druk:1
Verschijningsdatum:27-10-2021
Hoofdrubriek:Juridisch

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Meer weten over (effectief) leren