Reasoning Higher Education Change
Structure, Agency and Culture
Samenvatting
This book argues that we can explain higher education change by shifts in one or more conditionings of structure, agency and culture. It proposes two models to clarify the link between these conditionings. It explores Giddens’ structuration theory and Archer’s critical realism. It supports duality and reflexivity, denying analytical dualism.
Specificaties
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht