Lichamelijke opvoeding op de basisschool
Een didactische en methodische handleiding
Samenvatting
In dit boek staat het model van de didactische analyse centraal. Factoren als beginsituatie, doelstellingen, onderwijsleerstof, didactische werkvormen, onderwijsleermiddelen en evalueren worden besproken en naar de praktijk vertaald. De koppeling met de onderwijspraktijk wordt ook zichtbaar doordat elk hoofdstuk begint met de beschrijving van een praktijkcasus en afsluit met toetsvragen en zelfstudieopdrachten. Het boek is geschreven voor pabo- en alostudenten.
Deze zevende editie is volledig herzien. De hoofdstukken zijn compacter en het aantal is uitgebreid naar veertien, ieder met een eigen thema en inhoud. Het model van de didactische analyse als werkmodel is doorvertaald naar sport- en beweegsituaties. Het hoofdstuk over de grondvormen van bewegen en de praktijk van het spelonderwijs is een praktijkbijlage geworden. De informatie over zorgverbredend handelen is losgeknipt van het hoofdstuk over evalueren en geactualiseerd.
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht