Communicatie voor accountants
Samenvatting
Communicatie voor accountants verenigt de twee disciplines accountancy en communicatie in een gebruiksvriendelijk boek. Het boek is bedoeld om (aankomende) accountants praktische handvatten te bieden om het communicatieproces te verbeteren, met als doel het vertrouwen van het maatschappelijk verkeer te (her)winnen.
Waarom kiezen voor Communicatie voor Accountants?
- het eerste studieboek dat communicatie en accountancy integraal behandelt;
- toegankelijke inleiding in communicatie, toegespitst op accountants;
- biedt (aankomende) accountants praktische handvatten om het communicatieproces te verbeteren om het vertrouwen van het maatschappelijk verkeer te (herwinnen).
Communicatie voor Accountants bestaat uit een viertal hoofdonderdelen:
1. Een inleiding op het vakgebied communicatie, met gerichte aandacht voor de elementen die voor accountants van belang zijn;
2. De (beroeps)identiteit van accountants, uitmondend in praktische handvatten om de reputatie te managen;
3. De handvatten voor mogelijke crises binnen het accountantsvak en de richtlijnen om hierbij van passieve naar actieve communicatie over te gaan;
4. Het inzicht in de rechte rug van de accountant met gedrag en cultuur in het middelpunt beschreven, waarbij wordt toegewerkt naar het (her)winnen van vertrouwen van het maatschappelijk verkeer.
Met de code in je nieuwe studieboek heb je twee jaar lang gratis toegang tot het online materiaal bij het boek. Je vindt hier extra opdrachten om mee te oefenen. De toegangscode in het boek is persoonsgebonden en eenmalig te gebruiken.
Trefwoorden
communicatie accountancy vertrouwen reputatiemanagement beroepsidentiteit maatschappelijk verkeer crisiscommunicatie actieve communicatie soft skills emotiemanagement rechte rug communicatiekanalen cultuur beroepsethiek communicatiemiddelen persoonlijke effectiviteit transparantie integriteit miscommunicatie ethiek boodschap accountantsverklaring controleleer externe verslaggeving professioneel-kritische instelling administratieve organisatie
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1 Inleiding op het vakgebied communicatie
2 Communicatiekanalen en -middelen voor accountants
3 De beroepsidentiteit van de accountant
4 Reputatiemanagement voor de accountant
5 Van crisiscommunicatie naar emotiemanagement
6 Van passieve naar actieve communicatie
7 De rechte rug en cultuur
8 Vertrouwen van het maatschappelijk verkeer
Gebruikte literatuur
Bijlage 1: Voorbeeld accountantsverklaring
Bijlage 2: Voorbeeld offerte
Register
Illustratieverantwoording
Over de auteur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht