Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Best Practices in Performance Management

Werkt het dan toch?

Specificaties
Paperback, 493 blz. | Nederlands
LannooCampus | 1e druk, 2010
ISBN13: 9789020991307
Rubricering
Juridisch : Management
LannooCampus 1e druk, 2010 9789020991307
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Slagen we er wel in om onze business te ondersteunen bij het nemen van cruciale beleidsbeslissingen? Geven we wel de juiste antwoorden op de belangrijkste beleidsvragen? Zijn onze 'Performance Management-projecten' er wel in geslaagd om de hoge verwachtingen op het vlak van kwantitatieve beleidsondersteuning in te lossen?

'Best Practices in Performance Management' biedt aan de hand van heel wat spraakmakende voorbeelden en casestudy's een boeiend overzicht van de uitdagingen, de creatieve oplossingen en de effectieve implementaties van 'Performance Management'. En uit de praktijk blijkt dat ze echt het verschil gemaakt hebben.

Door het boek heen wordt de 'Performance Management-filosofie' van een hele reeks vooraanstaande organisaties onder de loep genomen: Belgacom, Berendsen Textiel Service, BMW Group Belux, cv Vooruit/Coop groep, DHL, Federale Overheidsdienst Economie, KBC, Lapperre Hearing Systems, Procter&Gamble, Provincie Antwerpen, Ordina, de Raad van State, SCA Packaging, USG People, Wolters Kluwer. . . In elke case komt bovendien de rol van 'Analytical Intelligence' aan bod en zet de vakkennis van specialisten de getuigenissen kracht bij.

'Best Practices in Performance Management' is het vervolg op het succesvolle boek 'Performance Management' en is dé handleiding voor managers die meetbare resultaten willen behalen binnen hun organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789020991307
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:493
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:19-10-2010
Hoofdrubriek:Management

Over Dries van Nieuwenhuyse

Dries Van Nieuwenhuyse doceert Strategisch Management aan HoGent. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de programmacyclus Corporate Performance Management aan de EHSAL Management School (Odisee) en is er gastdocent. Hij is Fellow van het Hogenheuvelcollege (Katholieke Universiteit Leuven) en onderzoeker aan Thomas More. Hij is zelf ondernemer en combineert zijn academische loopbaan met zelfstandige adviesverlening rond strategieformulering en strategierealisatie aan vooraanstaande bedrijven vanuit zijn onderneming Athene Consult.

Andere boeken door Dries van Nieuwenhuyse

Over Koen Knapen

Koen Knapen is Principal Consultant Analytics bij SAS Institute Belgium-Luxembourg. Daarnaast is hij gastdocent Analytical Intelligence aan de EHSAL Management School, Hogeschool-Universiteit Brussel. Hij is Fellow van het Hogenheuvelcollege aan de Katholieke Universiteit Leuven.

Andere boeken door Koen Knapen

Inhoudsopgave

Lijst met figuren
Lijst met tabellen
Auteurs, gastauteurs en bijdragen
Dankwoord
Voorwoord
Inleiding

1. Een tandje bijzetten?
2. Organisatie van dit boek
3. En nu?
4. Maturiteitsmodellen als gps

DEEL 1: Strategische alignering van de informatievoorziening
5. Van After sales naar Pre-Sales. Strategische alignering van de rapportage bij BMW Group Belux After Sales
6. Strategische alignering van de business reporting bij Lapperre Hearing Systems
7. P&G: Performance Improvement in de praktijk. Een fabriek met een plan maakt het verschil

DEEL 2: Business en IT-Alignering
8. Business-IT-alignering bij de Federale Overheidsdienst Economie in België
9. De ontwikkeling van bedrijfsinformatiesystemen @ KBC: van aannemer naar adviseur

DEEL 3: Gepaste beleidsondersteuning voor gepaste behoeften
10. Gepaste beleidsondersteuning voor gepaste behoeften bij de Provincie Antwerpen
11. Nederlandse Raad van State maakt werkdruk juristen inzichtelijk

DEEL 4: het geheel is meer dan de som van de delen
12. The journey towards Commercial Excellence @ SCA Packaging
13. Goede ondersteuning op het juiste moment aan de juiste persoon in de goede vorm: Performance Management @ USG People

DEEL 5: Data Mining-toepassingen binnen Performance Management
14. Structurele aanpak van datakwaliteit @ DHL: Unieke kansen voor data mining
15. Data mining als enabler voor Operationele Marketing bij Belgacom
16. Naar een hogere klantentevredenheid @ Wolters Kluwer met behulp van een data-gedreven aanpak

DEEL 6: Betere besluitvorming door beter Performance Management
17. Betere besluitvorming bij Ordina door Performance Management
18. Betere besluitvorming bij CV Vooruit, Coop-Groep door betere Performance Management
19. Time-Driven Activity-Based Costing bij Berendsen Textiel Service BV

DEEL 7: Wat hebben we geleerd?
20. Lessen in Performance Management van Best Practice-organisaties
21. Toonaangevende marktspelers binnen Performance Management

Relevante Literatuur

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Best Practices in Performance Management