
Lees verder
Gerrita van der Veen is partner bij marketingadviesbureau HIGHvalue waar zij verantwoordelijk is voor de ‘Connectivity’-trajecten, researchbased programma’s waarin de relatie tussen bedrijf en klant centraal staat.
Meer over de auteursUitgave in samenwerking met Stichting Management Studies
Social media is één van de belangrijkste recente ontwikkelingen die effect hebben op de bedrijfsvoering. Veel bedrijven zijn inmiddels al actief op social media. Voor de een is het een expliciete strategische keuze, de ander doet het om de boot niet te missen of 'omdat de klant dat van ons vraagt'. Voor de Stichting Management Studies is dit reden geweest om de vraag te stellen wat social media betekent voor bedrijven. Hoe kunnen zij social media toepassen in hun bedrijfsvoering?
Deze studie heeft een pragmatische insteek. We hebben kennis en ervaring opgehaald bij bedrijven. Waar lopen ze tegenaan, wat werkt wel, wat niet. Al die informatie wordt op wetenschappelijke wijze tegen het licht gehouden.
Dit boek beschrijft de groei van bedrijven naar sociale volwassenheid en dat betekent per definitie organisatieverandering. We zien de inzet van social media daarom ook als een innovatieproces en beschrijven dit proces aan de hand van drie fasen: pionieren, getting serious en succes met sociale media. Het biedt vele inzichten om de eigen leercurve te versnellen en risico's te minimaliseren.
Bedrijven hebben vragen variërend van "Moet ik er iets mee?" tot "Kan ik er nu eindelijk eens geld mee verdienen?" 'Social media? Social business!' geeft een onderbouwd antwoord op deze vragen, in welke fase van het proces de organisatie zich ook bevindt. Een must read voor managers die 'iets met social media moeten'!
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books