Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Winst uit kernactiviteiten

Groeistrategie in turbulente tijden

Specificaties
Gebonden, 208 blz. | Nederlands
Business Contact | 0e druk, 2002
ISBN13: 9789025415563
Rubricering
Juridisch : Management
Business Contact 0e druk, 2002 9789025415563
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In 'Winst uit kernactiviteiten' laten de auteurs zien dat het gezegde 'schoenmaker, hou je bij je leest' nog altijd het beste uitgangspunt is voor duurzame, winstgevende groei. Juist wanneer duidelijk wordt dat veel verwachtingen van de nieuwe economie niet zomaar gerealiseerd kunnen worden, geldt deze klassieke gedachte des te meer. Zook en Allen hebben op grond van hun jarenlange ervaring als strategieadviseurs en op basis van een grootschalig, wereldwijd onderzoek naar de groeiprestaties van bedrijven in diverse sectoren, een effectieve groeistrategie geformuleerd met drie dimensies:

1. Haal uit de kernactiviteit zelf zoveel mogelijk groei
2. Breid de activiteiten uit naar gebieden die grenzen aan de kern en die de beste groeimogelijkheden bieden
3. Herdefinieer kernactiviteiten tijdig in antwoord op veranderingen in de omgeving.

De auteurs gaan uitgebreid in op de problemen die implementatie van deze strategie oplevert en geven aanwijzingen voor de oplossing ervan.

Specificaties

ISBN13:9789025415563
Trefwoorden:kerncompetenties
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:208
Druk:0
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Winst uit kernactiviteiten
Remko van der Honing | 7 augustus 2002
De gedachte is niet nieuw: door te focussen op de kernactiviteiten kunnen organisaties meer winst behalen en sneller groeien. Chris Zook en James Allen hebben dit idee verder onderzocht (zowel in literatuur als via diverse cases) en beschreven in het boek 'Winst uit kernactiviteiten'.
Lees verder

Over Chris Zook

Chris Zook is sinds 1980 consultant bij Bain, een consultancy die in 1973 is opgericht door ex-BCGers. Sinds 1999 leidt hij de denktank van Bain. Hij adviseert vele grote internationale bedrijven.

Andere boeken door Chris Zook

Inhoudsopgave

Voorwoord

Dankbetuiging

1. Dringend op zoek naar groei
2. De winstgevende kern
3. Het probleem van Alexander
4. Het herdefiniëringprobleem
5. Groeien vanuit de kern

Noten
Bibliografie
De auteurs

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Winst uit kernactiviteiten