Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Creatieve destructie

Zes fasen voor bedrijfstransformatie

Specificaties
Gebonden, 260 blz. | Nederlands
Business Contact | 0e druk, 1995
ISBN13: 9789025424916
Rubricering
Juridisch : Management
Business Contact 0e druk, 1995 9789025424916
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'De meeste managers weten niet hoe ze de informatietechnologie effectief moeten gebruiken', aldus Richard L. Nolan en David C. Croson, experts op het gebied van organisatiekunde en informatietechnologie. Ze worden gehinderd door de formele hiërarchie die nog steeds in vele organisaties opgeld doet. Daarom moeten ze deze oude organisatievorm creatief vernietigen en een nieuwe, 'genetwerkte' organisatie opbouwen. Omdat een dergelijke bedrijfstransformatie grote risico's met zich meebrengt, introduceren de auteurs in 'Creatieve destructie' een zes-stappenplan. Als basis geven zij hiervoor twintig nieuwe managementprincipes die de managers handvatten bieden voor de transformatie van hun onderneming. De toekomstige onderneming kent gedelegeerde verantwoordelijkheden, samenwerkingsverbanden, besteedt functies uit en kan direct reageren op veranderingen in de markt. De taak van het management verschuift van het opstellen van plannen en toezien op de realisatie ervan, naar projectmanagement in een losse structuur. Alleen ondernemingen die het verband tussen IT-mogelijkheden en een nieuwe organisatiestructuur onderkennen, hebben een goed uitgangspunt voor wereldwijde concurrentie.

Specificaties

ISBN13:9789025424916
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:260
Druk:0
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Creatieve destructie
Jeroen Kemperman | 17 augustus 1998
Recentelijk vertelde iemand me hoe hij zijn managementliteratuur selecteert: hij leest nooit boeken of artikelen die in de eerste alinea pretenderen een oplossing te bieden voor de toegenomen complexiteit, dynamiek en (mondiale) concurrentie waarmee bedrijven worden geconfronteerd.
Lees verder

Inhoudsopgave

Woord vooraf

1. De behoefte aan een organisatorische transformatie
2. De zes fasen van creatieve destructie
3. Fase een: afslanken
4. Fase twee: zoek een dynamisch evenwicht
5. Fase drie: veilig stellen van markttoegang
6. Fase vier: klantgedreven opereren
7. Fase vijf: ontwikkel een strategie voor marktsluiting
8. Fase zes: streef een mondiale reikwijdte na
9. Essentiële managementprincipes voor de op IT gebaseerde netwerkorganisatie

Wat is de juiste grootte?
Een theorie en simulatie van bedrijfsontwerp

Noten

Register

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Creatieve destructie