Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
e.a.

De harde waarheid over zachte waarden

Maatschappelijk verantwoord ondernemen in zakelijk perspectief

Specificaties
Gebonden, 112 blz. | Nederlands
Unieboek | Het Spectrum | 1e druk, 2004
ISBN13: 9789027496980
Rubricering
Juridisch : Management
Unieboek | Het Spectrum 1e druk, 2004 9789027496980
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In dit boek wordt verteld wat de zakelijke kansen zijn van maatschappelijk verantwoord ondernemen en waarom elke organisatie dit tot onderdeel van haar strategie moet maken. Het boek is gebaseerd op nieuw onderzoek naar MVO in Nederlandse en buitenlandse bedrijven. Dit onderzoek werd uitgevoerd door Motivaction, het Nationaal Initiatief Duurzame Ontwikkeling en Inc-21.

Eén van de conclusies is dat maatschappelijk verantwoord gedrag leidt tot grotere winstgevendheid. Een bedrijf kan alleen maar vitaal en duurzaam zijn, als haar goederen en diensten zo worden gewaardeerd door afnemers dat er winst mee wordt gemaakt. MVO betekent dat een bedrijf in harmonie blijft met zijn omgeving: klant, aandeelhouder, werknemer, overheid.

Specificaties

ISBN13:9789027496980
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:112
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
De harde waarheid over zachte waarden
Renze J. Klamer | 6 maart 2005
Een designboek is vaak een cadeautje. Het is niet direct duidelijk welk doel het boek heeft en waarom Inc-21 (een reclame bureau) het heeft geproduceerd. Het lijkt erop dat het boek zoveel wil zeggen als: geachte mede-marketeers, ga ook eens aan de slag met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Maar als je geen marketeer bent, maar wel geïnteresseerd in MVO, heb je er dan wat aan?
Lees verder

Inhoudsopgave

1. De vermaatschappelijking van de onderneming. De roep om maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).
2. MVO als pijler van sterke ondernemingsmerken. Hoe MVO bijdraagt aan de identiteit van vitale ondernemingen.
3. Ondernemingen zonder MVO worden hard gestraft. Hoe wereldwijd onderzoek de meerwaarde van MVO aantoont
4. De markt voor duurzame producten ontbeert nuance. Een pleidooi voor een pragmatische benchmarkingregister.
5. MVO in de praktijk: verankering in beleid. De balans tussen 'promise' en 'performance'
6. MVO in de praktijk : de vertaling naar marketing en business. MVO voor marketeers.
7. MVO in de praktijk: identiteit en cultuur. De balans tussen de buietn- en binnenkant
8. De noodzaak van zachte waarden. Waarom identiteit en passie van levensbelang zijn voor vitale ondernemingen
9. MVO van binnenuit. Hoe medewerkers direct bijdragen aan meer duurzame en integere ondernemingen.
10. MVO in de praktijk: communicatie en reputatie. De balans tussen 'be good' en 'tell it'
11. Niet Gouvermentele Organisaties anno nu. De NGO als interessante business partner.
12. Op weg naar herstel van het vertrouwen in ondernemingen. Code Tabaksblat als opmaat voor MVO.
13. De harde waarheid over zachte waarde. Objectief onderzoek naar de mate waarin ondernemingen duurzaam ondernemen en hierover communiceren.

Over de auteurs

Literatuurverantwoording

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De harde waarheid over zachte waarden