
Lees verder
Journalist Bas Soetenhorst (1966) volgt voor Het Parool al enkele jaren de gebeurtenissen rondom de Noord/Zuidlijn.
Meer over Bas Soetenhorst1,4 Miljard euro zou het kosten. Amsterdam betaalde 317 miljoen, het Rijk de rest. De stad zou er nauwelijks hinder van ondervinden en in 2011 zou de metro rijden. Zo luidden de afspraken in 2002, bij het begin van de aanleg van de Noord/Zuidlijn. Inmiddels hangt de vlag er heel anders bij. De teller staat op 3,1 miljard, de Amsterdamse bijdrage is meer dan vervijfvoudigd en de ingebruikname is op zijn vroegst in het najaar van 2017.
De Noord/Zuidlijn staat symbool voor bestuurlijk wensdenken, financiële tegenvallers en wanbeleid. 'Het wonder van de Noord/Zuidlijn' beschrijft hoe dit alles kon gebeuren. De zeer onthullende reconstructie, gebaseerd op tientallen interviews en talloze geheime documenten, legt van binnenuit bloot hoe het kabinet alle risico's bij Amsterdam neerlegde, de gemeente zich liet uitkleden door commerciële bedrijven, welgestelde bewoners de metro uit hun buurt weerden en ambtenaren en bestuurders tegen beter weten in heilig bleven geloven in de nieuwe metro.
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books