Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Trainen op topniveau

Succesvolle trainers als rolmodel

Specificaties
Paperback, 218 blz. | Nederlands
Pearson Education NL | 1e druk, 2006
ISBN13: 9789043010382
Rubricering
Juridisch : Management
Pearson Education NL 1e druk, 2006 9789043010382
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Trainen is een prachtig vak. Het kan echter ook een eenzaam beroep zijn. Als trainer staat u vaak alleen voor een groep; dat kan onzekerheid met zich meebrengen en leiden tot knagende vragen: 'Heb ik het goed gedaan?' 'Had er niet meer in gezeten?' Hoe zou iemand anders dat nou aangepakt hebben?'

Dit boek geeft u houvast om deze vragen te beantwoorden en te leren van andermans ervaringen. Want in dit boek worden negen excellente trainers in hun trainingswerk gevolgd. Eindelijk kunt u lezen wat succesvolle trainers doen in lastige situaties. U krijgt technieken en oefeningen aangereikt om zelf ook beter met die situaties om te leren gaan.

Dit boek is bestemd voor alle trainers die de basistrainingsvaardigheden onder de knie hebben, maar die nog regelmatig moeilijke situaties tegenkomen in hun trainingen en graag beter in hun vak willen worden. Die op zoek zijn naar vergelijkingsmateriaal en graag een kijkje willen nemen in de keuken van heel goede trainers. Ook zeer ervaren trainers kunnen veel plezier beleven aan het boek: om nieuwe inzichten en inspiratie op te doen of om zichzelf een spiegel voor te houden. Het boek is daarnaast geschikt voor iedereen die geen trainer is, maar wel andere mensen moet leren te leren. Dus ook als u docent, coach, opleidingscoördinator, therapeut of ouder bent, heeft dit boek u veel interessante inzichten te bieden.

Specificaties

ISBN13:9789043010382
Trefwoorden:training
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:218
Druk:1
Verschijningsdatum:10-5-2006
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Trainen op topniveau
Marjan Grootveld | 2 april 2007
U bent trainer of cursusbegeleider en u beheerst uw vak? U kent ook uw eigen schaduwen en inspiratiebronnen? Dan onderschrijft u vast de uitspraak van Anneke Dekkers: 'Trainen doe je voor een groot deel met je persoonlijkheid'. Maar hoe dragen persoonlijke vermogens precies bij aan een succesvolle training? 
Lees verder

Over Anneke Dekkers

Anneke Dekkers (1958) werkt sinds 1986 als trainer en coach. In 2001 heeft ze haar eigen bureau Strapa opgericht. Haar missie is mensen meer vrolijkheid, relativeringsvermogen, inzicht en resultaat te bieden. Ze doet dat door te trainen, coachen en te schrijven.

Andere boeken door Anneke Dekkers

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave
Voorwoord
Voorwoord van de auteur

1 Leren van rolmodellen
1.1 Lastige situatie
1.2 Modelleren.
1.3 De logische niveaus van Robert Dilts
1.4 Het niveau en de rol van de trainer
1.5 Toepassingen
1.6 De rolmodellen
1.7 Het basismodel
1.8 Vraag en antwoord

2 Het weven van het web
2.1 Lastige situaties
2.2 Introductie van 'Het web'
2.3 Het nut van draden weven
2.4 Verbinding maken in de trainingspraktijk
2.5 De opbrengst van het web
2.6 Zelf leren
2.7 Vraag en antwoord

3 Weten wie je bent
3.1 Lastige situatie
3.2 Contact met jezelf
3.3 Je eigen thema onderkennen
3.4 Contact met je motivatie en inspiratie
3.5 Je verbinden aan de inhoud
3.6 Verbinden aan het doel van de training
3.7 Terugblik op de lastige situatie
3.8 Vraag en antwoord

4 Verbindingen maken
4.1 Lastige situatie
4.2 Contact met de ander
4.3 Je verbinden met het thema van de ander
4.4 Verbinden met het thema van de groep
4.5 Verbinden van de inspiratie en motivatie
4.6 Verbinden van de doelen
4.7 Verbinden met de omgeving
4.8 Het vervolg
4.9 Vraag en antwoord

5 Dansen
5.1 Lastige situatie
5.2 De training als onderdeel van een groter leerproces
5.3 Regisseren van het leerproces
5.4 Leiding nemen
5.5 Voorwaarden om goed te kunnen leiden
5.6 Volgen
5.7 Leiden en volgen: de interactie
5.8 Samen trainen
5.9 Conclusie
5.10 Vraag en antwoord

6 De trainer laat leren
6.1 Lastige situatie
6.2 Hart van dit boek
6.3 Hoe leren mensen?
6.4 De trainer als leraar
6.5 De trainer als dienaar
6.6 De trainer als verloskundige
6.7 De trainer als ouderwetse tempelwerker
6.8 Zinvolle procesbegeleider
6.9 De trainer als diamantslijper
6.10 De trainer als degene die licht laat schijnen
6.11 Conclusies
6.12 Vraag en antwoord

7 Waarnemen zonder oordelen
7.1 Lastige situatie
7.2 Gewaarzijn wat aan de hand is
7.3 Onbestemde gevoelens
7.4 Hoe kun je zelf gewaarzijn?
7.5 Gewaarzijn als basis
7.6 Vraag en antwoord

8 Jezelf als instrument gebruiken
8.1 Lastige situatie
8.2 Het thema achterhalen
8.3 Ingang zoeken voor beweging
8.4 De vervolgstap kunnen bepalen
8.5 Verbinden van voelen en denken
8.6 Conclusie
8.7 Vraag en antwoord

9 Inzicht geven
9.1 Lastige situatie
9.2 Uitstapje: beïnvloedingsstijlen
9.3 Toevoegen van kennis en inzicht
9.4 Verhelderen van achterliggende thema's
9.5 Gedragsalternatieven aanreiken
9.6 Oogsten
9.7 Conclusie
9.8 Vraag en antwoord

10 Interventie
10.1 Lastige situatie
10.2 Ingrijpen als het vastloopt
10.3 Het proces bespreken
10.4 Experimenteren
10.5 Ingrediënten om te interveniëren
10.6 Conclusie
10.7 Vraag en antwoord

Informatie over de Trainers
Literatuurlijst
Over de auteur
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Trainen op topniveau