Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Voor een goede zaak

Sociaal ondernemen in theorie en praktijk

Specificaties
Paperback, 334 blz. | Nederlands
Coutinho | 1e druk, 2015
ISBN13: 9789046904565
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
Coutinho 1e druk, 2015 9789046904565
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Sociaal ondernemers zijn zulke mensen: netwerkers op het breukvlak van business en maatschappij. Zij streven financiële naar maatschappelijke waarde en een positieve invloed op mens en milieu.

'Voor een goede zaak' is het eerste boek in het Nederlands dat sociaal ondernemen bespreekt in de volle breedte: de Nederlandse context, internationale ontwikkelingen, de bedrijfsvoering (management, marketing, financiering en impactmeting) benutting van maatschappelijk overvloed en een typologie van sociaal ondernemingen. Theorie en praktijk worden besproken en geïllustreerd met veel inspirerende voorbeelden. Het boek sluit aan bij thema’s als businessinnovatie, sociale innovatie en nieuwe vormen van ondernemerschap.

De code in dit boek geeft exclusieve toegang tot de website. Hier staan onder meer opdrachten, lijsten met sociaal ondernemingen en veel extra informatie.

'Voor een goede zaak' is geschikt voor studenten aan sociale, economische en bestuurlijke opleidingen op hbo en wo niveau. Daarnaast is het boek geschikt voor na- en bijscholing van ondernemers en beleidsmedewerkers.

Specificaties

ISBN13:9789046904565
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:334
Uitgever:Coutinho
Druk:1
Verschijningsdatum:30-4-2015
Hoofdrubriek:Management

Over Marianne Dagevos

Marianne Dagevos is zelfstandig onderzoeker, tekstschrijver en gastdocent, gespecialiseerd in sociaal ondernemerschap en maatschappelijke vernieuwing.

Andere boeken door Marianne Dagevos

Over Jiske Kiers

Jiske Kiers is master Global Business and Stakeholder Management (EUR). Ze deed onderzoek naar typen sociaal ondernemingen in Nederland.

Andere boeken door Jiske Kiers

Over Jillis Kors

Jillis Kors is socioloog en docent/onderzoeker bij Saxion Hogeschool. Hij is voorzitter van SROI Netwerk voor Nederland.

Andere boeken door Jillis Kors

Over Petra Verhagen

Petra Verhagen is socioloog en docent bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Zij schreef eerder: Kwaliteit met beleid, basisboek voor sociale studies en Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn, van signaal naar succesverhaal.

Andere boeken door Petra Verhagen

Inhoudsopgave

Deel I: Macroniveau
1. Ordenen en herordenen
2. Ondernemen en sociaal ondernemen

Deel II: Mesoniveau en microniveau
3. Kiezen en coördineren
4. Merken en verhalen
5. Modelleren en bekostigen
6. Evalueren en impact meten

Deel III: Macro - meso - microniveau komen samen
7. Signaleren en vernieuwen
8. Typeren en profileren

Begrippenlijst
Literatuur
Fotoverantwoording
Register
Over de auteurs

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Voor een goede zaak