
Lees verder
Carol Velthuis is bedrijfseconoom. Ze werkte als marketeer bij Unilever en als consultant bij Arthur D.
Meer over Carol VelthuisIndustrieën worden soms jarenlang gedomineerd door één marktleider. Die langdurig succesvolle bedrijven noemt Carol Velthuis 'zomerspelers', met verwijzing naar de natuurlijke seizoenscyclus van elk bedrijf. De grote vraag is hoe je als bedrijf zo lang mogelijk in de zomer van die cyclus kunt blijven.
Velthuis analyseerde 500 grote bedrijven in al hun stadia. Daaruit kwamen er 15 naar voren die zich in een uitzonderlijk lange zomer bevinden: onder meer Amazon, Apple, Canon, Caterpillar, Cisco, Hewlett Packard, Ikea en Walt Disney. Deze zomerspelers hebben een aantal opvallende kenmerken gemeen. Zo hebben ze een langetermijnblik, scherpe klantfocus, management dat dicht bij de werkvloer staat, ze blinken uit in kwaliteit én kostenbeheersing, en ze hebben hechte gemeenschappelijke waardenkenmerken die bij veel bedrijven, bijvoorbeeld in de financiële sector in de afgelopen jaren, grotendeels ontbreken.
Dit boek is een boeiende en toegankelijke beschrijving van de meest uitzonderlijke businessverhalen en biedt lessen die voor elk bedrijf leerzaam en uitvoerbaar zijn.
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books