Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen

52 bespiegelingen over ethiek op het werk

Specificaties
E-book, 240 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Business Contact | 1e druk, 2011
ISBN13: 9789047004646
Rubricering
Juridisch :
Business Contact Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2011 9789047004646
Direct te downloaden

Samenvatting

Waarom gaan oprechte en gewetensvolle medewerkers soms toch over de schreef? Waardoor ontsporen integere en intelligente bestuurders? Wat zorgt ervoor dat welwillende organisaties ineens hun klanten, werknemers en aandeelhouders om de tuin leiden? De sociale psychologie heeft verrassende antwoorden op deze intrigerende, actuele vragen.

Aan de hand van wetenschappelijke experimenten en aansprekende praktijkvoorbeelden beschrijft Muel Kaptein waarom goede mensen soms verkeerde dingen doen. Maar ook hoe mensen boven zichzelf uit kunnen stijgen.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789047004646
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:8-11-2011
Hoofdrubriek:Psychologie

Expertrecensies (2)

recensie
Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen
Renze J. Klamer | 27 oktober 2016
Ik was in Oost-Europa voor een training en toen werd me duidelijk gemaakt dat voor elke transactie er een deel voor ‘Sasja’ is. Die mededeling was blijkbaar grappig want er werd besmuikt om gelachen.
Lees verder
recensie
Bedrijfsethiek, maar dan leuk
Pierre de Winter | 12 april 2012
Met zijn nieuwe boek Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen, probeert Muel Kaptien het vak bedrijfsethiek toegankelijk te maken voor de leek. Een missie waarin hij met glans in is geslaagd.
Lees verder

Over Muel Kaptein

Muel Kaptein is sinds 1991 als wetenschapper en organisatieadviseur werkzaam op het gebied van de bedrijfsethiek. Zo was hij in 1996 medeoprichter van KPMG Integrity in Nederland, de eerste commerciële adviesdienstverlening op dit gebied. In zijn huidige functie als partner bij KPMG ondersteunt hij, samen met een team van 100 adviseurs, organisaties in het doorlichten en verbeteren van hun integriteit, soft-controls, frauderisicomanagement, compliance en duurzaamheid. Kaptein is eveneens als hoogleraar Bedrijfsethiek en Integriteitmanagement werkzaam op de Erasmus Universiteit. Hij schreef ruim 30 artikelen in internationale wetenschappelijke tijdschriften.

Andere boeken door Muel Kaptein

Inhoudsopgave

Introductie: DSB en tjellen

De context

Factor 1: Helderheid
Factor 2: Voorbeeldgedrag
Factor 3: Uitvoerbaarheid
Factor 4: Betrokkenheid
Factor 5: Transparantie
Factor 6: Bespreekbaarheid
Factor 7: Handhaving

Ten slotte nog een tjel
Noten
Over de auteur

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen